אחרי 20 שנה: ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו – עוזב

המנכ"ל החדש הוא צ'אק רובינס, סגן נשיא עולמי לתפעול בענקית התקשורת ● צ'יימברס בן ה-65 ימונה ליו"ר ההנהלה של סיסקו

ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו. צילום: פלי הנמר

ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו (Cisco), יעזוב את תפקידו בקיץ הקרוב, אחרי שני עשורים, וימלא את תפקיד יו"ר ההנהלה שלה. צ'אק רובינס, סגן נשיא עולמי בחברה, ימונה במקומו – כך הודיעה ענקית התקשורת.

צ'יימברס בן ה-65 יפרוש מתפקיד המנכ"ל ב-26 ביולי השנה, ובכך תסתיים כהונתו של אחד הבכירים הידועים ביותר בעמק הסיליקון ואחד המנכ"לים המכהנים משך הזמן הארוך ביותר – שלא היה המייסד של החברה. הוא בנה את סיסקו כספקית של נתבי ומתגי תקשורת, ועוד ציוד המספק יכולת לתעבורה של רשת האינטרנט, ועזר להניע את הצמיחה יוצאת הדופן של האינטרנט.

ב-1991 הצטרף צ'יימברס לסיסקו והוא מכהן כמנכ"ל החברה מאז 1995. הוא דחף את החברה לצמוח באמצעות רכישות שהכניסו אותה למגזרי פעילות ולשווקים חדשים. בשל פעילותו, סיסקו הייתה למשך זמן קצר, בתחילת שנת 2000, החברה בעלת שווי השוק הגדול ביותר בעולם – של יותר מחצי טריליון דולר (557 מיליארד). אולם, היא סבלה מהתפוצצות בועת האינטרנט, ירדה ולא שבה לנסוק לגבהים שכאלה. שווי השוק הנוכחי שלה נאמד ב-150 מיליארד דולר.

בשנת 2000 מכר צ'יימברס 1.5 מיליון מניות של החברה בסכום של 131.75 מיליון דולר ורשם רווח בסך 142.9 מיליון דולר. 14 שנים מאוחר יותר, בשנה שעברה, הוא שב ועשה זאת: מנכ"ל סיסקו הרוויח 50 מיליון דולר ביום אחד, לאחר שמכר כשני מיליון מניות של סיסקו רגע לפני שפרש את תוכנית החברה לשנים הקרובות בפומבי. במקביל, צ'יימברס מימש אופציות במחיר הנמוך בהרבה ממחיר השוק.

האם צ'יימברס ישתתף בבחירות לנשיאות ארצות הברית?

מינויו של רובינס מסיים שנים של השערות מי יהיה המנכ"ל הבא של ענקית התקשורת, שהיא יצרנית ציוד הרשת הגדולה ביותר בעולם. לחלק מהאנליסטים הודעת המינוי באה בהפתעה, שכן בחברה היו מועמדים בכירים ידועים יותר – הידוע ביניהם הוא נשיא החברה, רוברט לויד, שנחשב למועמד מוביל.

צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו החל מסוף יולי. צילום: עמוד הפייסבוק של החברה

צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו החל מסוף יולי. צילום: עמוד הפייסבוק של החברה

רובינס בן ה-49 הצטרף לסיסקו ב-1997. בתפקידו הנוכחי הוא משמש סגן נשיא בכיר בסיסקו לתפעול ברחבי העולם – עמדה שמיצבה אותו כאחראי למכירות וליחסים עם השותפים העסקיים של החברה וכמי שאחראי ל-48 מיליארד דולר מהכנסותיה. סיסקו מסרה כי רובינס היה מעורב בסדרה של החלטות אסטרטגיות ובאחרונה הוביל מהלכים לגיוון מוצרי החברה בכמה תחומים, ביניהם אבטחת מידע.

היו אנליסטים שהעלו השערות לפיהן עיתוי ההודעה על הפרישה קשור לכך שצ'יימברס – רפובליקני ידוע – עשוי לשקול להתמודד על תפקיד ציבורי או שהוא יעבוד עם מי מהמועמדים הרפובליקנים לנשיאות ארצות הברית. הוא אמר כי אפשרויות אלה הן בלתי סבירות, אם כי הוסיף שהוא "עשוי להיות מעורב יותר בפעילות פילנתרופית, או במעורבות חברתית אחרת". לדבריו, "אני כנראה אתמוך באנשים שירוצו למשרה פוליטית, אבל כנראה לא אהיה מעורב בכך בעצמי".

פיטורים של אלפי עובדים

סיסקו פיטרה בשנים האחרונות אלפים מעובדיה. באוגוסט האחרון פורסם כי היא תפטר מאות עובדים בישראל, כחלק ממהלך פיטורים עולמי רחב היקף, במסגרתו היא מקצצת את כוח האדם שלה ברחבי העולם ב-20% מכוח האדם שלה. החברה ביצעה בישראל סבב פיטורים גם בסוף 2013, אז הוא כלל כמה עשרות עובדים. ב-2011 היא פיטרה 3,000 עובדים בעולם.

בעת האחרונה פעלה סיסקו לארגון מחדש של חטיבת הדגל שלה לייצור חומרה. החברה צמצמה את היקף מכירות החומרה שלה ברשת, בתגובה לתחרות הגוברת מולה: חברות קונות פחות חומרה מספקי תקשורת והביקוש למוצריה בסין הולך ויורד. מגמות העל הטכנולוגיות החדשות פוגעות בה, ובראשן רישות מוגדר תוכנה, SDN (ר"ת
Software-Defined-Networking) – מגמה שמפחיתה את התלות של לקוחות ארגוניים בחומרה מיוחדת לחיבור מחשבים אלה לאלה ובחיבורם לאינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים