בזק בינלאומי ביצעה פרויקט ענק להרחבת שטח הדטה סנטר במיליוני שקלים

הפרויקט כלל הרחבה של החווה ביפו ב-1,000 מ"ר, נוסף על ה-1,500 מ"ר הקיימים, ובוצע בשיתוף מגלקום ו-APC שניידר אלקטריק

חוות השרתים של בזק בינלאומי ביפו. צילום: אלירן אביטל

בזק בינלאומי הכפילה את שטחו של מתקן הדטה סנטר שלה, בפרויקט בן שנה וחצי שהסתיים באחרונה. היקפו הכספי לא נמסר, אולם הוא עומד על מיליוני שקלים – כך נודע לאנשים ומחשבים.

הפרויקט כלל הרחבה של חוות השרתים התת קרקעית של החברה ביפו בכ-1,000 מ"ר נוספים, לטובת לקוחותיה העסקיים. הרחבה זו מתווספת לכ-1,500 מ"ר שכבר קיימים במתקן, המאפשר חיבור של שלוש חוות השרתים המרכזיות של החברה בישראל לרשת בינלאומית מגובה ושרידה. רשת זו כוללת שבעה אתרים נוספים ברחבי העולם ומבוססת על הכבל התת ימי שמפעילה בזק בינלאומי, שמגיע פיזית עד לנקודת הנחיתה בחווה ביפו.

יחד עם אנשי המחשוב של בזק בינלאומי ביצעו את פרויקט הרחבת חוות השרתים מגלקום ו-APC מבית שניידר אלקטריק (Schneider Electric), במטרה להעניק ללקוחות החברה פתרון בעל שרידות, מהגבוהות בישראל.

הפרויקט התאפיין בנוסף בהיבטים ירוקים: במהלך התכנון הושם דגש על בנייה של תשתיות חשמל ואנרגיה בנצילות גבוהה.

בין השאר, בזק בינלאומי השקיעה בפרויקט בשיפור השרידות החשמלית של המתקן, באמצעות ביצוע שתי הזנות חשמל מגובות – בתוואים נפרדים ומתחנות השנאה נפרדות של חברת החשמל. זאת, בנוסף להגדלת העצמאות האנרגטית של המתקן ל-72 שעות. עבור שרידות מערכות מיזוג האוויר בוצעה הפרדה לשני מקורות מים נפרדים, בעלי שני תוואים פיזיים שונים של צנרת בתוך המתקן.

מעבר לכמה מעגלי אבטחה פיזיים בחוות השרתים התת-קרקעית והממוגנת, מערכות האבטחה במתקן משולבות גם בדלתות ארונות השרתים עצמם. באלה מותקנת מערכת ביומטרית לכל לקוח, הכוללות ידיות חשמליות מבוקרות וגלאים מתקדמים. המערכת מאפשרת לבקר את מצבם של כלל ארונות השרתים בזמן אמת, לצד עדכון הלקוחות באופן אוטומטי ומיידי.

שירותים נוספים בחוות השרתים

בזק בינלאומי מספקת בחוות השרתים שלה שירותי אירוח ל-"כלובים", שנתפרים על פי דרישות לקוח, ארונות ושרתים בודדים, בעומסי חשמל ומיזוג מגוונים ובעומס רצפה גבוה של 1,200 ק"ג למטר. עומס זה מאפשר גמישות תפעולית רבה ושילוב מערכי אחסון רחבי היקף.

מעבר לשירותי האירוח, מסופקים בחוות השרתים שירותים מנוהלים רבים עבור הלקוחות המתארחים, שירותי אחסון וגיבוי מתקדמים, פתרונות DR מקומי ובינלאומי, תשתיות וירטואליות ופתרונות ענן ייחודיים. שירותי התקשורת המסופקים ללקוחות הם בשרידות גבוהה ונעשים תוך שימוש ברשתות DWDM ו-Metro Ethernet מגובות, בעלות נפחי תעבורה גדולים, בישראל ומחוצה לה.

שגיא קוז'וך, סמנכ"ל טכנולוגיות המידע של בזק בינלאומי. צילום: אלירן אביטל

שגיא קוז'וך, סמנכ"ל טכנולוגיות המידע של בזק בינלאומי. צילום: אלירן אביטל

לדברי שגיא קוז'וך, סמנכ"ל טכנולוגיות המידע של בזק בינלאומי, "החוות של החברה בכלל וחוות השרתים ביפו מותאמות לפתרונות התאוששות מאסון ויש בהן הקפדה על התקנים הגבוהים ביותר – כולל רעידות אדמה, הצפות, כיבוי אש, מיגון מהדף טילים, קיימות ועוד. בנוסף, קיים בה חיבור מהיר ורחב אל שדרת האינטרנט הישראלית והעולמית, באמצעות הכבל התת ימי שבבעלות בזק בינלאומי. רשת חוות השרתים מרחיבה ומשלימה את פתרונות המחשוב המסופקים על ידינו לכל צורך עסקי או טכנולוגי".

איתן אלי, מנהל לקוחות אסטרטגיים ב-APC מבית שניידר אלקטריק, ציין כי "הטכנולוגיה החדשנית שהוטמעה בחוות השרתים החדשה היא מהמתקדמות הקיימות כיום בשוק. היא מבטיחה שרידות גבוהה, יעילות אנרגטית וסינרגיה בין מערכתית מלאה. סיפקנו פתרונות המאפשרים גמישות תפעולית מרבית, עמידה בתקנים מחמירים ומודולריות בין המערכות השונות".

לדברי אלכס אלטברגין, מנהל תחום דטה סנטר במגלקום, "חוות השרתים ביפו מאפשרת המשכיות עסקית במקרי חירום שונים. כדי לעמוד באתגרים אלה, אנשי מגלקום תכננו והתקינו מערכת קונסטרוקטיבית לתמיכת הארונות מתחת לרצפה הצפה, לספיגת הגלים הסמויים. הפתרונות עבור מרכזי הנתונים של APC מאפשרים לבצע פרויקטים מורכבים בלוחות זמנים קצרים במיוחד, בשל מודולריות ופשטות ההתקנה שלהם".

הוא הוסיף כי "ביצענו התקנה של 120 ארונות, 300 אביזרים לניהול כבילה ושלושים יחידות קירור InRow, תוך פחות משבועיים. המיתקן מהווה מכלול אחד, שמסוגל לגדול בעתיד ללא הפסקת שרותי החווה. המערכת כוללת סגירות מסדרונות חמים עם תאורת LED וחיישני לחץ, הפועלים בסינרגיה עם יחידות המיזוג ומאפשרים משטר זרימת האוויר יעיל וחסכוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים