סוכנים פדרליים שחקרו את האתר דרך המשי גנבו ביטקוינים בשווי מאות אלפי דולרים

אחד העצורים חשוד כי סחט את מפעיל האתר, שנסגר לפני כשנה וחצי ● בדרך המשי התנהל סחר לא חוקי בסמים ובסחורות מפוקפקות נוספות

לא התאפקו. אילוסטרציה: BigStock

במשרד המשפטים של ארצות הברית הגישו אתמול (ב') תביעה לבית המשפט הפדרלי של סן פרנסיסקו נגד שני סוכנים פדרליים לשעבר, שמואשמים כי גנבו מטבעות ביטקוין (Bitcoin) במהלך מבצע שנערך נגד האתר המחתרתי למכירת סמים דרך המשי (Silk Road).

באתר, שנסגר באוקטובר 2013, התנהל סחר לא חוקי בסמים ובסחורות מפוקפקות נוספות באמצעות מטבעות ביטקוין. על פי התביעה, הסתכם היקף הסחר באתר ב-200 מיליון דולר.

הסוכנים, קרל פורס בן ה-46 ושון ברידג'ס בן ה-32, השתייכו לכוח המשימה הפדרלי שחקר את פעילות דרך המשי בבלטימור. פורס מילא תפקיד מרכזי בחקירה, על פי הרשויות, ושימש כחוקר הסמוי הראשי שניהל את התקשורת עם מפעיל האתר, רוס אולבריכט, שהורשע בבית משפט במנהטן בחודש פברואר האחרון.

אולם, על פי התביעה, יצר פורס דמויות וירטואליות נוספות ובאמצעותן סחט מאולבריכט סכום של 250 אלף דולר. בהמשך גם הציע לאולבריכט למכור לו מידע על החקירה תמורת סכום נוסף של 100 אלף דולר וגנב ממנו 90 אלף דולר במטבעות ביטקוין.

במקביל, ברידג'ס העביר לחשבונו האישי מטבעות ביטקוין בסכום כולל של 800 אלף דולר, שהיו באחריותו במסגרת החקירה של דרך המשי.

פורס נעצר בבלטימור במהלך סוף השבוע והובא לבית המשפט אתמול. ברידג'ס הסגיר אמש את עצמו ושוחרר לאחר שהופיע בבית המשפט בסן פרנסיסקו.

"ברור שהתביעה נגד אולבריכט מבוססת על חקירה פסולה ומושחתת עד היסוד", אמר בתגובה ג'ושוע דרייטל, פרקליטו. סטיבן לוין, פרקליטו של ברידג'ס, מסר כי מרשו חף מפשע.

לא ניתן היה לקבל תגובה מאיוון בייטס, פרקליטו של פורס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים