ד"ר ג'יימס פנג, גוגל: "בעתיד נוכל לראות דרך קירות"

"הדבר יבוצע בהתאם למיפוי ונתונים שנאספו קודם לכן", אמר מוביל פיתוח התוכנה שמשמשת את הפרויקט

לו רק הקירות יכלו לדבר. ד"ר ג'יימס פנג, מנהל פרויקט טנגו של גוגל

"בעתיד נוכל לראות אפילו מבעד לקירות, בעזרת חיישנים שיוכלו לזהות מה נמצא מאחוריהם, בהתאם למיפוי ונתונים שנאספו קודם לכן", כך אמר ד"ר ג'יימס פנג, מנהל פרויקט טנגו (Tango) של גוגל (Google).

ד"ר פנג מוביל את פיתוח התוכנה של הפלטפורמה של פרויקט טנגו. הוא דיבר בכנס IMVC, העוסק בטכנולוגיות הראייה הממוחשבת, שנערך אתמול (ג') בתל אביב. ד"ר פנג הרצה על יכולות הפרויקט ועל שימוש במעבדים גרפיים לצרכי עיבוד תמונה, על גבי פלטפורמות מובייל.

בתחילת השנה שעברה הכריזה גוגל על הפרויקט, שבמסגרתו חשפה מכשירי טלפון חכמים וטאבלטים שמשלבים חיישני תלת מימד. החיישנים משמשים למיפוי סביבת המשתמש ויצירת סביבה וירטואלית שתוכל לעזור למיפוי מבנים לשם התמצאות בהם, דרך מכשירים ניידים. הפרויקט מאפשר לסרוק את חלל החדר באמצעות מכשיר סלולרי ולהבין את הסביבה הקרובה בעזרת החיישנים המיוחדים שנמצאים עליו.

"אני שמח להיות חלק מהפרויקט הזה", אמר ד"ר פנג. "בכל יום אנחנו עושים משהו מעניין, משהו חדש, מבינים יותר ויותר. בעבר יכולנו רק להות אובייקטים, אבל עתה, באמצעות הפלטפורמה של טנגו, אנחנו יכולים לזהות היכן אנחנו נמצאים בהתאם לאובייקטים. אנחנו מבינים איפה אובייקטים נמצאים בחדר ומה מיקומנו לעומתם. מה ניתן לעשות עם זה? למשל, רובוט שיוכל לנווט בחדר. השימושים שלנו למיפוי תלת מימד הם מפות, מערכות ניווט, משחקים ועוד".

לדבריו, "התחלנו את הפרויקט לפני שנתיים. בהתחלה היה זה ניסוי קטן של מכשיר שהיה מחובר לטלפון. מאז כבר השקנו טאבלט 7 אינץ' למפתחים. במכשיר יש חיישנים נוספים המזהים תנועה. המדובר במצלמה רגילה, לצד אפשרות לזיהוי אובייקטים שלא קיימים במצלמה הרגילה".

בעזרת הפלטפורמה, הסביר, "אפשר לזהות אוריינטציה של אובייקטים. למשל, קירות וחדרים. למשל, בעזרת הפלטפורמה לא נוכל לאבד, נתמצא במרחב, נוכל 'ללכת דרך סיפורים', כלומר לחוות תרחישים שונים. וכן, נוכל אפילו לראות מבעד לקירות. החיישנים יוכלו לזהות מה נמצא מאחורי הקירות בהתאם למיפוי ולנתונים שאספו קודם לכן".

"שימוש נוסף הוא למזל"טים", ציין. "בעזרת הפלטפורמה ניתן יהיה למנוע התרסקויות. לדעתנו זה הולך להיות בעתיד בליבה של מכשירים סלולריים. במשחקים, ניתן יהיה אפילו להזיז ולהרים חפצים במשחקי תלת מימד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים