בנק הפועלים יטמיע CRM בענן בחטיבה העסקית במיליוני שקלים

בימים הקרובים תתקבל ההכרעה איזו מערכת תוטמע - Microsoft Dynamics או Salesforce ● בקרוב יתחיל הבנק בפרויקט העברת המיילים של העובדים ל-Microsoft 365, לאחר שנים רבות של שימוש ב-Lotus Notes

בנק הפועלים

בנק הפועלים עומד להטמיע בקרוב מערכת CRM בענן בחטיבה העסקית שלו. לצורך כך קיבל הבנק הצעות מכמה ספקים ולשלב הגמר הגיעו Salesforce ומערכת Dynamics של מיקרוסופט (Microsoft). לאנשים ומחשבים נודע כי ההכרעה איזו חברה תיבחר תיפול בימים הקרובים. כך או כך, מדובר באחד הפרויקטים הגדולים בתחום ה-IT שיבצע הבנק בשנים הקרובות. עלותו נאמדת במיליוני שקלים.

המערכת שתיבחר תשרת את הלקוחות הפנימיים בחטיבה העסקית, שהיא אחת החטיבות המרכזיות ביותר בפעילות הבנק. עד כה לא הייתה לה מערכת CRM וההחלטה האסטרטגית של הבנק הייתה להטמיע את המערכת בענן – החלטה מעניינת בפני עצמה.

יצוין כי בחטיבה הקמעונאית של בנק הפועלים מוטמעת מערכת CRM של סיבל (Siebel) ומקורות בבנק מדגישים כי בשלב זה אין כוונה להחליפה.

הדואר עובר לענן

פרויקט נוסף שהבנק מתכוון לבצע בשנתיים הקרובות, שמוגדר כ-"היסטורי", הוא העברת הדואר האלקטרוני של עובדיו מ-Lotus Notes הוותיקה ל-Microsoft 365 בענן. מדובר בפרויקט מורכב מאוד והוא ייצא לדרך רק אחרי שבנק ישראל יאשר אותו. לאנשים ומחשבים נודע כי ההיקף הכולל של העסקה נאמד בכ-15 מיליון שקלים.

יש לפרויקט זה חשיבות רבה, משום שהוא ישפיע מאוד על דרך העבודה של אנשי הבנק ויביא לחשיפה לשירותים חדשים ולפשטות רבה יותר. מדובר בפרויקט אסטרטגי שלא בוצע כמוהו בבנק הפועלים מזה שנים רבות, ובימים אלה מחכים בבנק להתחלתו.

בנק הפועלים היה אחד "המעוזים האחרונים" של Lotus Notes. מדובר במערכת שפותחה עוד בשנות ה-80, על ידי חברת IRIS, ששיתפה אז פעולה עם לוטוס (Lotus). היא עבדה אז בסביבות DOS ומערכת ההפעלה של יבמ, OS/2, ונחשבה כאחת הפריצות הגדולות ביותר בעולם בתחום העבודה השיתופית בארגונים. במשך שנים לא היו לה מתחרים.

ב-1994 רכשה לוטוס את התוכנה מידי המפתח שלה, ריי אוזי, ושנה לאחר מכן נרכשה לוטוס על ידי יבמ. מאז פועלת התוכנה בארגונים גדולים והיא מאפשרת גישה לדואר אלקטרוני, יומנים ולוחות שנה, במודל הישן של שרת-לקוח. עידן הענן המריץ את מיקרוסופט להחליף את המערכת בארגונים גדולים, תוך כדי שהיא מביאה עמה את מסר החדשנות על בסיס הענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים