ד"ר ג'ימי שוורצקוף, STKI: "השנה תהיה שנת הלקוח החדש"

"לקוח זה הוא בעל דרישות שונות ועל ארגונים להיערך כדי לענות על צרכיו החדשים הללו", אמר ד"ר שוורצקוף, מנכ"ל החברה ● הוא הצביע על נתון חיובי: שוק ה-IT המקומי "בריא" יותר מאשר בשנה שעברה

ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI. צילום: אור יעקב

"2015 תהיה שנת הלקוח החדש. לקוח זה הוא בעל דרישות שונות ועל ארגונים להיערך כדי לענות על צרכיו החדשים הללו", כך אמר ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI.

ד"ר שוורצקוף התראיין לאנשים ומחשבים לרגל הכנס השנתי של החברה, שנערך היום (ב') באוניברסיטת תל אביב. בכנס הוצגו נתונים לפיהם שוק המחשוב הארגוני בישראל צפוי לחוות השנה צמיחה של 3.31% ולהגיע להיקף של 7.242 מיליארד דולר. "מדובר על גידול מועט, כמעט זניח, רק קצת מעבר להיקף הצמיחה הטבעית של השוק", אמר. הוא העריך כי בשנה הבאה שוק ה-IT צפוי לגדול רק ב-0.5%, בשל אי הוודאות הכלכלית השוררת.

"עידן הלקוח החדש מתחיל השנה", ציין ד"ר שוורצקוף והסביר: "ללקוח הדיגיטלי החדש יש ציפיות חדשות, וארגונים נדרשים להתארגן עם שירותים מותאמים אישית ולשים את הלקוח במרכז מבחינת עיצוב התהליכים מחדש. הכול בארגון צריך להיבנות סביב מסעות הלקוח וחוויית הלקוח האישית".

"להתייחס לעובד כמו ללקוח"

בנוסף, אמר, "ארגונים נדרשים להתחיל להתייחס לעובדים שלהם באותה הצורה כמו שהם מתייחסים אל הלקוחות. לעובד הדיגיטלי החדש יש ציפיות אותן ארגונים לא מצליחים למלא. לכן, נדרשת גמישות תפעולית ב-IT, המאפשרת לתת מענה לשני סוגי המשתמשים – הלקוח והעובד".

"בסופו של דבר, העובד יהיה כמו לקוח", הוסיף ד"ר שוורצקוף. "זה ישתקף בדברים הכי בסיסיים: כל ספקיות ה-IT הולכות לכיוון זה. הן מתחילות להציג אפליקציות פרודוקטיביות לעובדים ובתוכן מייל מותאם אישית. כל האפליקציות האלה תהיינה במובייל, כי ארגונים מפנימים את חשיבות המגמה. ישולבו בתוכן, בין השאר, כלי ניתוח שיותאמו אישית לכל עובד ויניבו לו תפוקה גדולה יותר בעבודתו".

שני תחומים שהחלו לעלות בשנה החולפת וצפויים להמשיך לגדול השנה הם ה-BI המתקדם, ובתוכו ה-Analytics – הניתוח צופה פני העתיד, וכן עולם הגנת הסייבר, אמר ד"ר שוורצקוף.

הוא ציין כי בפילוח המגזרים בשוק, המגזר הציבורי צפוי להיות גם השנה הגדול ביותר בהיקפו מתוך כלל שוק ה-IT המקומי ולעמוד על 33.1%, עם 2.32 מיליארד דולר. לדבריו, "המגזר הציבורי – הכולל את הממשלה, הביטחון, החינוך והבריאות – מהווה כשליש מהיקף שוק ה-IT. בעבר, המגזר הפיננסי היה זה שהוביל את השוק, אולם בשנים האחרונות, המגזר הציבורי גדל בפעילות ה-IT שלו ואילו המגזר הפיננסי קטן. זה סממן קטנטן של מיתון ומעיד על כך שארגונים לא סתם מוציאים כסף על IT, אם לא צריך".

ד"ר שוורצקוף סיים בציינו נתון מעודד, לפיו חל שיפור במדד "הבריאות" של שוק ה-IT. במנעד שבין ציון 70, שהוא הכי גרוע, ל-100, הטוב ביותר, הוא צפוי לעמוד ב-2015 על 81.55 – נתון המהווה גידול מול הציון אשתקד, שעמד על 81.04. מגמת השיפור היא רב שנתית: ב-2012 המדד עמד על 76.32 וב-2013 – על 79.38.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים