משה אטיאס, מטריקס: "חווינו עלייה בהכנסות – למרות צוק איתן והשנה הלא קלה"

התוצאות הכספיות, הפעילות בארצות הברית, הקמת יחידת הסטארט-אפים ועוד - סמנכ"ל הכספים של מטריקס מדבר על המגמות העדכניות בחברה ● מוטי גוטמן, המנכ"ל: "הצגנו צמיחה במגזרי הפעילות המרכזיים"

משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים של מטריקס. צילום: פלי הנמר

"בהתחשב בכך ש-2014 הייתה שנה בה התרחש מבצע צוק איתן ושהאנליסטים צפו שתחול בה ירידה בתוצר הלאומי הגולמי, חווינו עלייה של 8.9% בהכנסות. סיימנו את השנה החולפת עם ביצועים טובים", כך אמר משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים של מטריקס.

אטיאס התראיין לאנשים ומחשבים בעקבות פרסום תוצאותיה השנתיות והרבעוניות של החברה. לדבריו, "חשוב להבין את הסיבות לביצועים הטובים. בדו"חות הכספיים שפרסמנו חשפנו – בראשונה – נתונים כספיים על היקף הפעילות שלנו בארצות הברית, שמבוצעת באמצעות שתי חברות בנות שלנו. היא אמנם מניבה לנו פחות מ-10% מההכנסות, אבל היא מגלמת 20% מהרווח התפעולי".

"השבוע השקנו את 8300, זרוע הפעילות שלנו מול סטארט-אפים", הוסיף. "הכוונה היא לפנות לחברות בתחומים מעניינים. זה יהיה ערוץ ישיר ומהיר מולם, בו נדבר בשפה שלהם ונתמקד במה שהם צריכים. מטריקס היא סופרמרקט ענק, מבלבל לפעמים, ואילו היחידה החדשה תהווה מעין בוטיק, שקל יותר יהיה לזהות את הצרכים של הלקוח".

לדבריו, "הקמת 8300 ממשיכה את המגמה שלנו להזריק חדשנות לשוק: היינו הראשונים שנכנסו לבנקאות הדיגיטלית, הראשונים להביא קוד פתוח ולהקים מיזם לנשים חרדיות. זרוע הסטארט-אפים ממשיכה קו זה". הוא הוסיף כי "אני לא יודע אם נרוויח מהתחום הזה בשנת הפעילות הראשונה, אולם מה שלא יהיה – זה לא יהיה מהותי למטריקס. כבר כיום אנחנו עובדים עם הרבה סטארט-אפים".

הפעילות בחתך מגזרי

אטיאס ציין ש-"אנחנו פעילים בכל התחומים. חל גידול בארצות הברית בתחומים מסוימים, כגון מניעת הונאות וניהול סיכונים מול הבנקים הגדולים בעולם. חלה גם עלייה בפעילות שלנו בקידום הענן הציבורי של אמזון (Amazon). שיווק מוצרי התוכנה צמח בארבעה מיליון שקלים – זו צמיחה משמעותית ברווח, מ-16 ל-20 מיליון שקלים".

הוא התייחס גם לרכישת חברות ואמר כי "אנחנו עסוקים בזה כל הזמן. אנחנו בוחנים כמה חברות, אבל דבר לא התגבש לכדי דיווח. אני מקווה שכמו בשנים קודמות, נרכוש גם השנה".

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: פלי הנמר

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: פלי הנמר

"אנחנו מביטים קדימה ל-2015 באופטימיות זהירה", סיכם אטיאס. "אני מקווה שהשנה תהיה טובה לפחות כמו 2014. זו הייתה השנה הטובה ביותר אי פעם בהכנסות, זה היה הרבעון הטוב ביותר אי פעם. ההכנסות, הרווח התפעולי והרווח הנקי של מטריקס עלו יפה גם ברבעון וגם בשנה כולה".

"מטריקס מתמקדת במגזרים הצומחים בשוק"

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, אמר כי "אנחנו מסכמים שנה ורבעון עם הכנסות שיא, אף על פי ש-2014 הייתה שנה מאתגרת מאוד בשל ההאטה במשק ומבצע צוק איתן. מעבר לכך, ענף ה-IT חווה תמורות ניכרות כמו מעבר למחשוב ענן, והמשך התפתחות בערוצי הדיגיטל והמובייל. מטריקס מובילה את שוק ה-IT הישראלי הודות ליכולתה להתאים את עצמה בעקביות לתמורות המשתנות במשק וחדשנות עסקית מתמשכת. הצגנו צמיחה במגזרי הפעילות המרכזיים שלנו".

"היכולת של מטריקס להמשיך בצמיחה נובעת מיכולתנו לצפות את השינויים בשוק מספיק זמן מראש, על מנת להיערך בהתאם באמצעות הקמת פעילויות חדשות, גידול אורגני, מיזוגים ורכישות והקמת מיזמים חדשים – והכול תוך התמקדות במגזרים הצומחים בשוק", אמר גוטמן.

"מטריקס ממשיכה לצמוח בחו"ל", הוסיף. "מכירות החברה בארצות הברית צמחו השנה בכ-15.7% והסתכמו בכ-193 מיליון שקלים. בנוסף, ב-2014 השלמנו את רכישתה המלאה של Exzac האמריקנית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים