התעשייה הצבאית תבצע פרויקטי מחשוב בעשרות מיליוני שקלים

"מדובר במהפכה טכנולוגית חסרת תקדים, הן ברמת הארגון באופן כללי והן במחשוב", אמר מוטי לוי, ה-CTO של הארגון

מוטי לוי, ה-CTO של התעשייה הצבאית

התעשייה הצבאית מבצעת שורה של פרויקטי מחשוב בהיקף כולל של עשרות מיליוני שקלים. חלקם הסתיימו, אחרים יחלו בקרוב ופרויקטים נוספים מבוצעים ממש בימים אלה. תע"ש לא מפרסמת את ההיקף הכספי הכולל של הפרויקטים אולם גורמים בשוק המעורים בהם מעריכים כי מדובר בעשרות מיליוני שקלים, שיתפרסו על פני כמה שנים.

לדברי מוטי לוי, ה-CTO, "התעשייה הצבאית גיבשה תוכנית רב שנתית שבמהלכה תבצע פרויקטי תשתיות מחשוב שיחוללו מהפכה טכנולוגית חסרת תקדים, הן ברמת הארגון באופן כללי והן במחשוב".

במסגרת תוכנית העבודה, שנחשפת כאן בפעם הראשונה, תע"ש תשדרג מערכות תשתית של מיקרוסופט (Microsoft) ותעדכן גרסאות, "במטרה ליישר קו עם המערכות האחרות שפועלות אצלנו ולייצר סביבת עבודה מתקדמת", לדברי לוי.

כבר כיום מצוי הארגון בעיצומו של פרויקט אחסון מרכזי, הכולל איחוד תשתיות, קונסולידציה של שרתים והעברת מערכות האחסון לכדי מערכת אחת – של EMC, במקום שתי מערכות – אחת מבית EMC והשנייה מבית נט-אפ (Netapp). לדברי לוי, "נעבור לפלטפורמה אחודה בתחום האחסון וזה יסייע מאוד לייעול מערך ה-IT שלנו".

פרויקט נוסף עליו מצביע לוי הוא שדרוג שדרת התקשורת של חוות השרתים ויצירת אוטוסטראדה עבור זרימת המידע, תוך מתן מענה הולם לצרכי מערכות המידע והמשתמשים. "אנחנו מתכוננים להכנסת מערכות חדשות לטובת שינויים מרכזיים בחברה", אמר.

העיניים של תע"ש

"אולם, הפרויקט הגדול ביותר, שהסתיים לא מכבר, הוא פרויקט הנשו"ב (ר"ת ניהול שליטה ובקרה), שביצעו CA ונס. היעד העיקרי של המערכת הוא ניטור ובקרת מערך ה-IT של התעשייה הצבאית, מתן שירות טוב יותר ללקוחות ובקרה יעילה יותר על ספק מיקור-החוץ". יצוין כי המערכת זכתה בפרס מצטייני המחשוב – IT Awards – של אנשים ומחשבים.

"המערכת מאפשרת לנו הכנסת יכולות אוטומטיות, בהדרגה, למערך תחזוקה ותפעול ה-IT. מדובר בפרויקט בהיקף נרחב, שמשרת כ-2,000 משתמשים", אמר לוי.

"למעשה, הנשו"ב היא מערכת השליטה והניהול המרכזית שלנו. היא מוצגת על צג גדול בחדרי וממנה אני יכול ללמוד על 'בריאות' השירות והציוד בפריסה של מפעלי החברה, מהות התקלה ומה נדרש לבצע. היא העיניים שלנו. החידוש הגדול בה הוא במעקב הפרו-אקטיבי המאפשר לחזות תקלה מבעוד מועד ולנקוט בפעולות לשם מניעתה".

"בשני העשורים האחרונים עשינו לא מעט פרויקטים כשהגדול שבהם הוא ללא ספק היציאה למיקור-חוץ של כל פעילות המחשוב שלנו", ציין. התעשייה הצבאית הייתה הגוף הממשלתי-ביטחוני הראשון שהוציא את פעילות המחשוב שלו למיקור-חוץ, עם EDS, שלימים נרכשה על ידי HP. הסכם פורץ דרך זה, אותו הוביל לוי, היה בתוקף עד לפני שנה וחצי. בעקבות מכרז שנערך נבחרה נס להחליף את HP. לוי העריך כי ההסכם החדש יחסוך לתעשייה הצבאית חלק משמעותי מתקציב המחשוב ויצעיד אותה קדימה מבחינה טכנולוגית.

המהפכה הטכנולוגית – חלק מהעידן החדש של החברה

מוטי לוי הוא מוותיקי העובדים בתע"ש – הוא החל לעבוד ביחידת המחשוב שלה לפני 39 שנים. במהלך השנים מילא בה תפקידי ניהול שונים. "תמיד נמשכתי למחשבים, אף על פי שיש לי השכלה משפטית. לכן, ויתרי על תפקידים אחרים שהוצעו לי והעדפתי ללמוד ולהתמקד במחשוב וטכנולוגיה – תחום מרתק", ציין.

התעשייה הצבאית היא אחד המפעלים הביטחוניים הוותיקים בישראל והוקם עוד ב-1933 . החברה, שלה שורה של חטיבות ומפעלים ברחבי הארץ, ממוצבת כבית מערכות הגנה המתמחה בפיתוח נשק ומערכות לחימה, כאשר בין לקוחותיה נמנה צה"ל.

ב-2013 הפנתה תע"ש 70% מהייצור שלה לייצוא והיא משקיעה 30% מפעילותה במו"פ. בשנה האחרונה מצויה החברה בשיאו של תהליך להפיכת חלקים ממנה לחברה פרטית ומעבר לנגב. התהליך כולל פרידה מיותר מ-1,000 מתוך 3,500 העובדים. זאת, בעקבות הסכם בין הממשלה לתע"ש.

המהפכה הטכנולוגית אותה מוביל לוי, בגיבוי הנהלת החברה ובעלי המניות שלה, נתפסת כחלק בלתי נפרד מהתהליך ומהכנתה לקראת העידן החדש אליו היא צועדת.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד

    מה זה במערכת ההפעלה שלו ? Windows XP ? כל הכבוד על הקידמה :-)

  2. גלעד

    שום מילה על השקעה בתחום אבטחת המידע.....

  3. ערן

    ההון הכי חשוב בכל אירגון הוא הוא כמובן ההון האנושי. לעבור למחשוב במיקור חוץ שידוע כבעל תחלופת כוח אדם בתדירות גבוהה רק תגרום לעלייה בעלויות, פרוייקטים יתארכו, יתקעו. סביר שהתרבות הארגונית שהביאה למעבר למיקור חוץ לא השתנתה, לכן מיקור חוץ הוא לא בהכרח הפיתרון.

אירועים קרובים