עו"ד רוית דום, קבוצת עמל: "חדשנות בחינוך היא מנוע הצמיחה המרכזי"

"החינוך, ובעקבותיו עתיד הכלכלה והחברה בישראל, נבנה על שינוי דפוסי למידה, שילוב טכנולוגיה בתהליכי החינוך ושיתוף הנוער בתעשייה ובחיים האמיתיים", אמרה עו"ד דום, מנכ"לית הקבוצה

עו"ד רוית דום, מנכ"לית קבוצת עמל. צילום: קובי קנטור

"על שלושה דברים נבנה עתיד החינוך, ובעקבותיו עתיד הכלכלה והחברה בישראל ובכלל: שינוי דפוסי למידה, שילוב טכנולוגיה בתהליכי החינוך ושיתוף הנוער בתעשייה ובחיים האמיתיים. חדשנות בחינוך היא כיום מנוע הצמיחה המרכזי", כך אמרה עו"ד רוית דום, מנכ"לית קבוצת עמל.

עו"ד דום דיברה בכנס EduTech 2015, שהופק על ידי אנשים ומחשבים ונערך היום (ה') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מורים ואנשי מקצוע מתחום החינוך המתוקשב. הנחו את הכנס אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדבריה, "בעידן הטכנולוגי הנוכחי, בו העולם הפך לשטוח והמידע נגיש באותה המידה בכל מקום בתבל, מערכת החינוך חייבת להיות מעודכנת ולהתאים את עצמה ליכולות של בני הנוער. אין למידה ללא טכנולוגיה. הלמידה חייבת להיות אקטיבית ומרתקת, ואי אפשר לצפות בימינו מתלמידים לשבת ולשנן חומר כבעבר".

"לכן, הקמנו ברשת עמל מודל למידה חדשני ביחד עם אפל (Apple), הכנסנו מכשירי iPad לבתי הספר והתחלנו לבצע למידה באמצעות מחקר ופרויקטים", אמרה עו"ד דום. "אני לא יכולה לדבר עם תלמידים בשפה של המאה הקודמת. הם נולדו לעידן מסכי המגע ואי אפשר לבקש מהם לשנן ספר של 200 עמודים, בזמן שיש להם עומס של מידע הרבה יותר מעודכן ורלוונטי בלחיצת כפתור".

מרכזי היזמות של עמל

"קבוצת עמל מובילה כיום חשיבה אחרת, ומכניסה לבתי הספר הוראה ולמידה חדשניות, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ובשיטות לימוד שמקדמות יזמות, מחקר ושיתופי פעולה", הוסיפה. "הקמנו שלושה מרכזי יזמות חדשניים בבתי ספר של עמל בצפת, בחדרה ובשבח מופת בתל אביב. מרכזי היזמות הללו מחוברים לחברות מובילות ומנטורים בכירים מהעולם העסקי מנחים את בני הנוער. במרכזי היזמות התלמידים לומדים חלקים חשובים מתחום מינהל העסקים ומפתחים פרויקטים חדשניים, שעונים על צורך אמיתי של הקהילה בכלל ושל חברות מסחריות. הם מתמקדים בתחומים המעניינים ומאתגרים אותם, כמו ביומד, פיתוח אפליקציות וסייבר". לדברי עו"ד דום, "זה החיבור האמיתי של הנוער של היום לעולם המחר. אלה אותם בני נוער שבעשורים הקרובים יהיו במרכז העשייה הטכנולוגית והמדעית".

"אחד הדגשים במרכזי היזמות הוא החיבור לקהילה", אמרה. "חיבור זה מוסיף מימד ערכי חשוב לפעילות בני הנוער במרכזי היזמות. כך, במרכז היזמות שהקמנו בחדרה, התלמידים מפתחים אביזרים ומשחקים המותאמים במיוחד עבור ילדים עם מוגבלויות, תוך שיתוף פעולה עם בית איזי שפירא. כך נוצרת שותפות מלאה של ילדים עם מוגבלויות בחיי הקהילה והחברה בישראל".

היא ציינה שהמיזם של עמל זכה להכרה בינלאומית: הקבוצה קיבלה אות הוקרה מטעם האיחוד האירופי במהלך הוועידה של האיחוד ליזמות קהילתית, שנערכה בנובמבר האחרון בטורינו שבאיטליה. לדבריה, "החיבור שיצרנו בין מערכת החינוך לתעשייה עורר התלהבות בקרב נציגי האיחוד האירופי. זה מנוע צמיחה למנהיגות צעירה, יצירתית ויוזמת – ועל כך גאוותינו".

מסלול דיגיטלי במתחם שרונה

עו"ד דום ציינה את המיזם התיירותי הדיגיטלי מבוסס המציאות הרבודה Cell – Aviv, שפותח על ידי בני נוער תלמידי רשת עמל, במסגרת פרויקט יזמות בשבח מופת תל אביב. לדבריה, "הם העלו מסלול תיירותי במתחם שרונה, המקום המתוכנן הראשון בתל אביב, שמכיל הרבה מורשת והיסטוריה".

היא פירטה את תהליך העבודה: "התלמידים נחלקו לקבוצות עבודה שכל אחת מהן בנתה כמה תחנות במסלול. הם עבדו במרכז היזמות, עשו עבודת חקר בקבוצות קטנות וראיינו אנשי מפתח לצורך הפקת סרטונים היסטוריים להמחשת המסלול".

לדבריה, התלמידים שמו דגש במהלך העבודה על המסלול על רגישות לאנשים בעלי מוגבלויות, בשיתוף עם בית הספר און לתלמידים עם בעיות של שיתוק מוחין.

"מסלול התיירות הדיגיטלי יהיה זמין לכל מבקר בשיתוף עם המועצה לשימור אתרים, שתאפשר להציב שלטים עם QR codeS בתחנות שבמתחם", אמרה עו"ד דום. "כל אדם שיגיע יוכל לפתוח את המסלול באמצעות האפליקציה וללכת בין התחנות. המיזם של התלמידים ישמש כתרומה לקהילה ולחברה וכשירות לציבור, ללא כוונת רווח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים