סיסקו תטמיע טכנולוגיות הצפנה של NDS הישראלית במיזם המכונית החכמה

"אנחנו שמים דגש במיזם זה על חשיבות המימד הפיזי של בטיחות המכונית, אבל לא פחות חשוב מכך הוא היבט אבטחת המידע", אמר הלדר אנטונס, מנהל בכיר לאסטרטגיה טכנולוגית בסיסקו

הלדר אנטונס, מנהל בכיר לאסטרטגיה טכנולוגית בסיסקו

סיסקו (Cisco) תטמיע טכנולוגיות הצפנה של NDS הישראלית במיזם המכונית החכמה שלה – כך נודע לאנשים ומחשבים. ענקית התקשורת רואה עצמה כשחקנית חשובה בעולם האינטרנט של הדברים (IoT) והאינטרנט של הכל (IoE). אחד התחומים שיתפסו תאוצה במסגרת המגמה הטכנולוגית הזו יהיה תחבורה חכמה. על פי תפיסת החברה, כלי רכב מחוברים וחכמים הם הדור הבא של מכוניות, שתספקנה חוויות נהיגה בטוחות ונעימות יותר.

כבר כיום כוללת מכונית יותר רכיבי IT מאשר רכיבים מכניים. השלב הבא הוא לחבר בין רכיבי מחשוב אלה ובין החיישנים השונים שנמצאים בתוך המכונית לעולם החיצון. זאת, כדי ליישם את ניצול רשתות התקשורת שבמכונית לטובת: שיתופיות של תקשורת בעת אסון; דיווח על מיקום המכונית לשם הכוונתה בנתיב מופחת פקקי תנועה ומיטוב פעילות הרמזורים; צמצום בזבוז הדלק; והפחתת זיהום האוויר. כל אלה יצטרפו ליכולת לדווח מבעוד מועד לנהג ולמוסך על תקלות צפויות בכלי הרכב, למשל מצב הבלמים והצמיגים או חום המנוע. האתגר בכל סוגי תקשורת אלה הוא שהם נדרשים להיות מאובטחים ומוצפנים, לטובת אבטחת המידע.

במרץ 2012 הודיעה סיסקו כי תרכוש את NDS, הישראלית לשעבר, תמורת חמישה מיליארד דולר. מרכז המחקר והפיתוח של NDS פועל מהר חוצבים בירושלים, שם מפותחים רכיבי אבטחת המידע ומועסקים בו יותר מ-1,000 עובדים. שאר אלפי עובדי החברה מצויים בחו"ל. NDS מספקת פתרונות תוכנה לשידור וידיאו ולאבטחת תוכן, שמאפשרים לספקי שירות וחברות מדיה להעביר חוויות וידיאו ובידור ללקוחותיהם, באופן מאובטח ורווחי.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר הלדר אנטונס, מנהל בכיר לאסטרטגיה טכנולוגית בסיסקו: "אני מכיר היטב את השוק הישראלי כי לפני עבודתי בחברה, עבדתי בסטארט-אפ ישראלי בשם ג'ונגו. השוק הישראלי מתמחה בעולם אבטחת המידע. בכוונתנו לנצל את יכולות ההצפנה ואבטחת המידע של NDS לטובת מיזם המכונית החכמה שלנו. אנחנו שמים דגש במיזם זה על חשיבות המימד הפיזי של בטיחות המכונית, אבל לא פחות חשוב מכך הוא היבט אבטחת המידע".

המנהל הבכיר הסביר כי "לשם כך נמנף את היכולות של NDS ונטמיע אותן במיזם, כך שכל מכונית תהיה עטופה במעטפת אבטחת מידע והתקשורת של הרכיבים שלה עם העולם החיצון יהיו מוצפנים".

לדבריו, "מדי שנה אנחנו משקיעים 12% מהמחזור הכספי שלנו במחקר ופיתוח. לצד זה השקענו מיליארדים רבים של דולרים ברכישה של 170 חברות. עשינו כל זאת לטובת הרחבת ההיצע שלנו". הוא אמר כי "אחת הדרכים בה אנחנו יוצרים חדשנות היא בלקיחת פתרונות קיימים והתאמתם לעולם החדש של האינטרנט של הדברים. זה בדיוק מה שנעשה עם יכולות ההצפנה ואבטחת המידע של NDS. הדגש יהיה על העברת פתרונות, שבמקור נועדו לטובת חברות מדיה ותוכן, לעולם חדש של תחבורה חכמה".

אנטונס סיכם בציינו ש-"האינטרנט של הדברים מהווה הזדמנות עסקית, לנו וללקוחותינו הארגוניים. המגמה החדשה יכולה לבדל בין חברות וליצור ביניהן יתרון תחרותי. האינטרנט של הדברים מחבר רכיבים, אנשים ותהליכים, ומייצר מודלים עסקיים חדשים. לכן השקענו מאות מיליונים במחקר ופיתוח של התחום, ונמשיך לעשות זאת. אנחנו בוחנים עם התעשייה, האקדמיה ושותפים עסקיים שלנו מהן הציפיות שלהם לפתרונות בתחום האינטרנט של הדברים ומנסים לתת לכך מענה. חדשנות יכולה לצמוח רק בסביבה פתוחה. ברור לנו שסיסקו לא תביא את הכול לתחום החדש, אבל אנחנו רוצים לעודד את שותפינו ואת הסטארט-אפים לפעולות בתחום".

 

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יאיא

    השאלה היא רק אם בחברת NDS יודעים על התוכניות שלו..?

אירועים קרובים