קספרסקי: NSA יכולה להטמין תוכנות ריגול בכוננים קשיחים

החוקרים לא נקבו בשמה של הסוכנות שמאחורי תוכנות הריגול האלה, אך ציינו כי הן דומות מאוד לסטוקסנט ● התוכנות הללו יכולות לעקוב אחרי כמעט כל מחשב בעולם

עוד אישוש לכך שאנשי ה-NSA מרגלים. אילוסטרציה: אימג'בנק

סוכנות הריגול האמריקנית (NSA) מצאה דרכים להטמין תוכנות ריגול בכוננים קשיחים מתוצרת Western Digital ,Seagate, טושיבה (Toshiba) ויצרניות נודעות נוספות, וכך יכולים סוכניה לצותת למרבית המחשבים בעולם. יכולת זו היא אחד הגילויים שפרסמו חוקרים של קספרסקי (Kaspersky) , שחשפו סדרה של פעילויות ריגול של סוכנויות מהמערב.

לטענת החוקרים, הם מצאו ב-30 מדינות מחשבים אישיים נגועים בתוכנת ריגול אחת לפחות, כאשר המצב החמור ביותר נמצא באיראן, ולאחריה רוסיה, פקיסטן, אפגניסטן, סין, מאלי, סוריה, תימן ואלג'יריה. היעדים כללו מחשבים של גורמי ממשל וגורמים צבאיים, חברות טלקום, בנקים, חברות אנרגיה, חוקרי גרעין, אנשי מדיה ופעילים איסלאמיים.

החוקרים של קספרסקי לא נקבו בשמה של הסוכנות שמאחורי תוכנות הריגול האלה, אך ציינו כי הן דומות מאוד לסטוקסנט (Stuxnet), התוכנה שעל פי הערכות פותחה בהובלתה של NSA וששימשה לתקיפה של מתקנים להעשרת אורניום באיראן. עובד לשעבר של הסוכנות אישר כי הניתוח של קספרסקי מדויק ועובד אחר אישר כי בסוכנות פיתחו אמצעים להטמנה של תוכנות ריגול בכוננים קשיחים.

דובר NSA סירב להגיב.

החוקרים של קספרסקי פרסמו ביום ב' מידע שיכול לסייע לגורמים בעלי מחשבים נגועים להסיר את תוכנות הריגול האלה. אפשר לראות בפרסום הזה פגיעה נוספת בפעילותה של NSA, לאחר שהחשיפות של סנואודן כבר גרמו לה נזק רב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים