רפורמת הפס הרחב נכנסה לתוקפה

מהיום (ג') יכולות החברות להציע ספק ותשתית אינטרנט בחבילה אחת, מה שצפוי להוזיל מחירים ● משרד התקשורת הקים חפ"ק לטיפול בפניות הציבור ובתקלות

החשמל של המאה ה-21. אינטרנט מהיר בפס רחב. צילום אילוסטרציה: BigStock

הבוקר (ג') נכנסה לתוקפה רפורמת הפס הרחב שהנהיג משרד התקשורת, שמשמעותה היא חיבור לאינטרנט בפעולה אחת, ללא צורך בהתקשרות לשני ספקים – תשתיות ואינטרנט. כלומר, ספקיות אינטרנט יכולות להציע חבילות משולבות של תשתית וגישה לרשת. זאת לאחר שמשרד התקשורת חייב את בזק להחכיר את התשתית הקווית שלה לספקי אינטרנט במחירים סיטונאיים מפוקחים.

המהלך אמור להוזיל את העלות הכללית של הגישה לאינטרנט, שמחירה הממוצע עומד כיום על כ-140-150 שקלים (תשתית + ספק), לכ-100 שקלים לחודש. בעתיד המחיר צפוי לרדת אף יותר, בעקבות התחרות הצפויה בין הספקיות.

על מנת להיערך כראוי לרפורמה וכדי למנוע תקלות אפשריות, הקים משרד התקשורת חדר פיקוד קדמי, שיופעלו בו שני צוותים: הצוות הראשון יטפל בתלונות ופניות הציבור והשני – במתן פתרונות נקודתיים.

עובדי תחום פניות הציבור תודרכו בשינויים ובתיקי השירות הרלוונטיים לרפורמת הפס הרחב,  על מנת שיוכלו לסייע ולטפל בהן. בנוסף, יבוצעו בקרה ומעקב אחר התלונות, על מנת להמליץ על טיפול ברמה המערכתית, במידה שיידרש.

הצוות השני, שכאמור – יטפל במתן פתרונות, ינוהל באגף הפיקוח והאכיפה וישתתפו בו נציגים מאגף ההנדסה והרישוי, אגף הכלכלה ונציג משפטי ממשרד התקשורת. מטרת הקמתו היא מתן פתרונות וטיפול מיידי בתלונות או בחילוקי דעות שיתגלעו בין חברות התשתית (בזק ו-HOT) לספקי השירות. הצוות יעקוב מקרוב אחר מימוש הרפורמה ויתערב ככל שיזוהו תקלות או בעיות במימוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים