סלקום: ההנהלה והוועד חתמו על הסכם קיבוצי

ההסכם כולל שיתוף העובדים ברווחי החברה, תוספות שחר, הגדלת תקציב הרווחה והסדרת מנגנון פיטורים

לפני שנה הצדדים ידעו ימים יפים יותר. טקס החתימה על ההסכם הקיבוצי. מימין: אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות; מיה יניב, יו"ר ועד העובדים של סלקום; וניר שטרן, מנכ"ל החברה. צילום ארכיון: אורן כהן, דוברות ההסתדרות

הנהלת סלקום חתמה היום (א') על הסכם קיבוצי עם ההסתדרות ו-ועד העובדים, שתקף עבור 4,000 עובדי סלקום ונטוויז'ן. בין היתר, ההסכם כולל שיתוף העובדים ברווחי החברה, תוספות שחר, הגדלת תקציב הרווחה והסדרת מנגנון פיטורים.

ההסכם נחתם לאחר שנה וחצי של משא ומתן בין ההנהלה לוועד ולהסתדרות, והוא תקף למשך שלוש שנים.

לפי ההסכם, 12.5% מכל רווח תפעולי בסכום שמעבר ל-400 מיליון שקלים בשנה יועברו לעובדים בחישוב רבעוני, בצורת מענק השתתפות ברווחים. כבר בשנה הראשונה להסכם, שכר המינימום בחברה יעמוד על 5% מעל לשכר המינימום הקבוע בחוק. בכל אחת משנות ההסכם הוא יעלה באחוז נוסף, מעבר להעלאת שכר המינימום הכללית במשק, שתבוצע בשלוש פעימות.

עוד קובע ההסכם כי העובדים יקבלו תוספות שכר שנתיות באופן דיפרנציאלי. בשנה הראשונה להסכם יוענקו 3.14% בממוצע לעובדים שהשלימו שנה וחצי של עבודה בחברה, על פי טבלה דיפרנציאלית ופרמטרים של ותק וגובה שכר. בשנים השנייה והשלישית הם יקבלו תוספת ממוצעת בגובה של 3% מהשכר הקובע לשנה – 1.25% תוספת קבועה והשאר דיפרנציאלית, לפי מצוינות. נוסף על כך, עובדי החברה יקבלו כבר במשכורתם הקרובה מענק חתימה חד פעמי, על פי הוותק בסלקום.

כמו כן, ההסכם הקיבוצי מסדיר סוגיות שונות שנוגעות לניוד עובדים ולאיוש משרות חדשות בחברה, וכולל מנגנון פיטורים הוגן ושקוף, המספק ביטחון תעסוקתי.

כל העובדים השעתיים בסלקום, שהשלימו ארבע שנות עבודה בחברה, יהיו זכאים מעתה לעבור לעבוד במתכונת חודשית. סעיף משמעותי נוסף קובע כי העובדים הזכאים מכוח עיסוקם לתשלום תמריצים, יהיו זכאים מעתה להפרשות פנסיוניות גם בעבור רכיב זה.

ההסכם שנחתם היום כולל סעיפים נוספים לשיפור תנאי העובדים, כמו הגדלה של זמני ההפסקות לעובדים במוקדים, מכסת ימי החופשה, ערך יום הבראה. כמו כן, העובדים יקבלו תשלום על ביגוד, זכאות לקרן השתלמות לאחר שלוש שנות עבודה, השתתפות בתשלום על גני ילדים וקייטנות ועוד.

יחד עם זכויות העובדים, ההסכם הקיבוצי מגדיר את השקעת החברה ברווחתם. על פי ההסכם תפריש סלקום 2,550 שקלים עבור כל עובד ותקצה סכום חד פעמי של 10 מיליון שקלים לטובת מימון רווחה משותפת עם ועד העובדים. מעבר לכך, ההנהלה התחייבה להוסיף תקציב נוסף לרווחת העובדים בהתאמה להגדלת מספר המנויים בסלקום tv מעבר לסף שנקבע.

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, ציין כי "מדובר בהסכם פורץ דרך במשק הישראלי, בשל רתימת העובדים לתוצאות העסקיות של החברה. אני משוכנע שהחיבור בין הצלחת החברה לכלל העובדים יהווה נדבך משמעותי בהצעדתה קדימה".

מיה יניב, יו"ר ועד העובדים של סלקום, אמרה כי "מדובר בהסכם קיבוצי היסטורי ופורץ דרך בכל קנה מידה. ההסכם שלנו מבטא מערכת יחסי עבודה בריאה, נכונה ואמיצה, ונחתם ללא סכסוך עבודה או עיצומים ותוך הידברות כנה. ההסכם מכוון לניצחון משותף וחיבור אמיתי שלנו, העובדים, עם החברה. החיבור עליו אני מדברת מתבטא לא רק במילים אלא גם בשותפות ברווחים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים