ח"כ יעקב פרי: "על ישראל לקדם מדיניות חינוך וסייבר – כדי להמשיך להיות חוד החנית"

ה-"סוד" בתחום טמון במשאב הלאומי של ישראל - הוא ההון האנושי, לדברי ח"כ פרי ● הוא ציין כי ישראל תהפוך לאומת סייבר "אם תהיה תשתית אקדמית וסביבה תעסוקתית"

ח"כ יעקב פרי. צילום: ניב קנטור

"מדינת ישראל היא אומת הסטארט-אפ. על מנת שנמשיך להיות בחוד החנית העולמי בתחום הגנת הסייבר, עלינו לקדם באופן נמרץ מדיניות חינוך וסייבר מתקדמות, שאמורות לקדם את הפוטנציאל הישראלי והמשאב הלאומי – ההון האנושי והמוח הישראלי. החינוך יביא לשילובם בטכנולוגיות הגנת סייבר מתקדמות", כך אמר ח"כ יעקב פרי (יש עתיד).

פרי, לשעבר שר המדע, הטכנולוגיה והחלל וראש השב"כ, היה דובר המפתח בכנס Cyber Security 2015. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם yes Planet בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצועני אבטחת מידע והגנת סייבר. הנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה, ואבי ויסמן, מנכ"ל שיא סקיוריטי.

לדברי פרי, "יישומי מחשב ואינטרנט מהווים חלק בלתי נפרד מחיינו וכולנו בעיצומה של מהפכה שאנחנו לא עדים למלוא עוצמתה, כמו שמי שחי במאה ה-18 לא היה מודע למשמעות המלאה של המהפכה התעשייתית".

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

הוא ציין כי "הטכנולוגיות שמפותחות ללא ספק מעצבות ביתר שאת את אופייה של החברה שלנו, כמו גם את אופי העולמות השונים בה, למשל הרפואה והמחקר. הן מעצבות גם את אופייה של המלחמה הבאה, בתקווה שזו לא תבוא".

החינוך במוקד

"האינטרנט והמחשב מהווים את הכלים הבסיסיים ביותר בחיים כיום", אמר. "בעידן הטכנולוגי הנוכחי, שמתפתח במהירות, יש צורך בהתבססות מיידית של קצבי הלימוד ואופי רכישת הכישורים הטכנולוגיים. רק ככה ניתן יהיה להגיע למיצוי מרבי של ההון החשוב ביותר של ישראל – המשאב האנושי. על ישראל לפתח את תחום הסייבר לכל, כך שהיא תוכל להקנות יכולות מחשוב ברמות סבירות במגוון רחב – מהתלמידים ועד כלל האוכלוסייה. רק כך נוכל לוודא שבעלי פוטנציאל ההצטיינות יוכלו לממש את כישוריהם, ויפעלו במסגרת תוכניות להכשרת תלמידים ונוער מצטיין. מיזמים כמו 'מגשימים לאומית', פרויקט 'יהב' ועוד יכולים להוות כר פורה לצמיחת דור העתיד של חוקרי ומפתחי הסייבר הלאומי".

"על ישראל חלה חובה ליצור רצף תוכניות – בצה"ל ובמערכת הביטחון, כמו גם מתן מענה תעסוקתי בצבא ולאחריו", אמר ח"כ פרי. "יצירת רצף כזה תביא לכך שישראל תוכל להיות צעד אחד לפני אויביה בכל תחום טכנולוגי ומחשובי – ובוודאי בתחום הסייבר. כך נביא ליצירת מדינת ישראל כאומת סייבר". הוא ציין כי"ההשקעות בתחום בישראל עלו בשנים האחרונות ב-400%".

"כל ניסיון שכשל הוא עוד צעד קדימה"

"התוקפים אינם קופאים על שמריהם", אמר. "המתקפות אינן נחלתם של אנרכיסטים בלבד – אלא הן מתקפות ממומנות, שמבוצעות ממניעים כלכליים ומטרתן להשגת יכולות מלחמתיות מתקדמות".

"יש הגורסים כי כל ניסיון שכשל הוא עוד צעד אחד קדימה", סיכם ח"כ פרי. "אנשי סייבר יקרים: המשיכו להעז, חישבו מחוץ לקופסה, תיכשלו 1,000 פעמים – על מנת להצליח בפעם ה-1,001".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    המטה הקיברנטי, מרכז ה-Cert הלאומי או בעצם מרכזי עובדי כוח אדם ותו לא?!

אירועים קרובים