איציק כוכב ושוקי פרייס קיבלו אותות הוקרה על תרומתם לעולם אבטחת המידע והסייבר

בראש הוועדה שבחרה בשניים עמד אבי ויסמן, מנכ"ל שיא סקיוריטי, אשר אמר כי "אנחנו מבקשים להעלות על נס ולהוקיר ברבים שני אנשים, מזקני שבט אבטחת המידע בישראל"

מימין: פלי הנמר, איציק כוכב ואבי ויסמן. צלם: קובי קנטור

אותות הוקרה הוענקו היום (ד') לאיציק כוכב ויהושע (שוקי) פרייס, על תרומתם לעולם אבטחת המידע והגנת הסייבר במהלך פעילותם רבת השנים בתחום. האותות הוענקו במסגרת כנס Cyber Security 2015 , שנערך באולם yes Planet בראשון לציון. לאירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצוענים מעולם האבטחה והנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה, ואבי ויסמן, מנכ"ל שיא סקיוריטי.

בראש הוועדה שבחרה בשניים עמד ויסמן. הוא אמר כי "אנחנו מבקשים להעלות על נס ולהוקיר ברבים שני אנשים, מזקני שבט אבטחת המידע בישראל".

בנימוקי הוועדה למתן הפרס לכוכב נכתב כי "איציק כוכב, יליד 1949, הוא מומחה בניהול אבטחת מידע במערכות בריאות וצבא. הוא בעל תואר ראשון במנהל עסקים מאוניברסיטת New Haven בארצות הברית ותואר שני ברפואת חירום מאוניברסיטת בן גוריון ומשמש כמרצה בכיר ללימודי ניהול אבטחת מידע וללימודי מינהל רפואי. כוכב הוא ממקימי תשתיות אבטחת המידע בחיל האוויר, ואף הגה והקים את בית הספר למקצועות ביטחון מידע בחיל. הוא זכה בשני פרסים ארציים לניהול אבטחת מידע. ב-2010 זכה באות הוקרה על מפעל חיים בתחום אבטחת המידע במערכות בריאות בישראל. כוכב היה מהיזמים ליישום תקן ISO 27799 במוסדות הרפואיים בישראל באמצעות משרד הבריאות ומכון התקנים, ומי שטבע את מטבע הלשון: 'אבטחת מידע זה תרבות'".

עוד נכתב על כוכב כי הוא "הגה את נושא אבטחת המידע למכשור וציוד רפואי, אשר אומץ כמדיניות בשירותי בריאות כללית ובמשרד הבריאות. התקן אומץ על ידי רשות התרופות והמזון האמריקנית (FDA), שקבעה שכל מכשור וציוד רפואי המחייב אישור של הרשות יעמוד גם בדרישות אבטחת מידע אלה".

מימין: אבי ויסמן, שוקי פרייס ופלי הנמר. צילום: קובי קנטור

מימין: אבי ויסמן, שוקי פרייס ופלי הנמר. צילום: קובי קנטור

"כוכב הוא גם המוציא לאור של תפיסת הכוכב בניהול הגנה קיברנטית והוא מיזמי הפורום הישראלי לאבטחת מידע, שנוסד ב-2007. על מפעל חיים בתחום ההגנה הקיברנטית ואבטחת מידע מוענק לו אות ומופת זה, בהוקרה".

על יהושע (שוקי) פרייס כתבה הוועדה כי "פרייס, יליד 1944, עוסק באבטחת מידע מאז 1999. הוא מקימו ומנהלו של תחום אישור ארגונים והסמכות לאבטחת מידע ולתקן אבטחת מידע ISO 27000 במכון התקנים הישראלי (IIS), מרצה בכיר לאבטחת מידע במכון התקנים, באוניברסיטה הפתוחה, במשרד הביטחון ובמוסדות נוספים.

"חלק מהמוסדות בהם הצעיד את הארגון קדימה אפילו אסורים בפרסום שמם", צוין.

הוועדה הוסיפה כי "פרייס מוביל את התעדת כל מערכת הבריאות הציבורית לתקן 27799, לכל בתי החולים הממשלתיים, הפרטיים ושירותי בריאות כללית. פרייס מוביל את ההתעדה והסמכה של גופים מסווגים במערכת הביטחון בישראל, והוא מיזמי הפורום הישראלי לאבטחת מידע, שנוסד ב-2007. על מפעל חיים בתחום ההגנה הקיברנטית ואבטחת המידע מוענק לו אות ומופת זה, בהוקרה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעקב גויסקי

    שוקי פרייס מוכר לי עוד מהימים בהם למדנו יחד פיזיקה באוניברסיטת לת-אביב, והיינו יחד בין ראשוני המורים למדעי מחשב בישראל עוד בשנת 1972. כלך הכבוד

  2. בעז יצחקי

    שוקי פרייס הוא קודם כל אדם ואישיות מהמעלה הראשונה מקצוען ואין ראוי ממינו לפרס שוקי כל הכבוד !!!!!

אירועים קרובים