חדש: אובונטו – גרסת הסמארטפונים

אובונטו מציגה שיטת סידור שונה בה ההתמקדות היא בכרטיסי "עבודה" שונים שכל אחד מהם מוקדש לנושא שונה ומציע בתוכו כלים מתאימים ● הטלפון הראשון עם מערכת ההפעלה החדשה יושק באירופה עוד השבוע

עוברת מאפליקצות לנושאים. מערכת ההפעלה החדשה של קנוניקל

כשנה וחצי לאחר שנכשלה בפרויקט מימון ההמונים שלה כדי להשיק את ה-Ubuntu Edge, משיקה קנוניקל (Canonical), החברה שעומדת מאחורי אובונטו, את מערכת ההפעלה שלה לטלפונים ניידים, Ubuntu Smartphone. הטלפון הראשון שמצויד במערכת ההפעלה הזו יושק כבר בשבוע הבא באירופה, ומדובר ב-Aquaris E4.5 Ubuntu של BQ הספרדית.

החברה מייעדת את הטלפון הראשון הזה בעיקר ל-"אמצים מוקדמים" של טכנולוגיות או לכאלה שאוהבים לנסות טכנולוגיות חדשות, מתוך תקווה שהם ייהנו מחוויית השימוש במכשיר ובמערכת ההפעלה החדשה ויעזרו לקדם אותה.

להבדיל ממערכות ההפעלה האחרות בשוק, שמתרכזות בהצגת אפליקציות וודידג'טים במסכי הבית, אובונטו מציגה שיטת סידור שונה בה ההתמקדות היא בכרטיסי "עבודה" שונים שכל אחד מהם מוקדש לנושא שונה ומציע בתוכו כלים מתאימים. קנוניקל מכנה את הכרטיסים הללו "תחומים" (Scopes).

דף הבית, כברירת מחדל, מציג את התחום שמכונה "היום" (Today) וכולל תצוגה של מזג האוויר, כותרות של שירותי צד שלישי שמספקים חדשות, ציוצים מטוויטר (Twitter) וכן רשימה קצרה של האנשים עמם נמצא המשתמש בקשר יותר מכולם.

הטלפון יאפשר בין השאר הזרמת מוזיקה משירותי צד שלישי ומהענן, הצגת התמונות השמורות בטלפון עצמו ובשירותים חיצוניים אליהם מנוי המשתמש, גישה ליישומי התוכנה השמורים במכשיר, כולל כאלה שמוגדרים כברירת מחדל וכאלה שמורדים לטלפון. כל משתמש יוכל להגדיר תחומים משלו וכן ניתן יהיה לשלב תחומים שמוגדרים על ידי חברות צד שלישי, לדוגמה רשימת ערכים מומלצים בוויקיפדיה (Wikipedia) וביוטיוב (YouTube).

האפליקציות עצמן נכתבות בשפת HTML 5 או בשפת התכנות הטבעית של אובונטו, QML. לפי הפרטים שסופקו, המכשיר יגיע עם מצלמת 8 מגה-פיקסל מאחור ומצלמת 5 מגה-פיקסל מקדימה, וכן 1 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה. מחירו יעמוד על 170 יורו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים