גוגל מגייסת דוברי ערבית כדי להילחם בסרטונים של דאע"ש

החברה מבקשת להסיר באמצעות העובדים החדשים תעמולה וסרטונים מזוויעים של ארגוני הג'יהאד מיוטיוב

גוגל מבקשת לעצור את דאע"ש ודומיו. אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google) שוכרת בימים אלה עובדים דוברי ערבית, במטרה להוריד סרטונים של קבוצות ג'יהאדיסטיות שמשתמשות ביוטיוב (YouTube) כדי לגייס אנשים לשורותיהן.

ה-Daily Mail דיווח כי הגיוסים מבוצעים ברחבי העולם, על מנת למנוע מאתר שיתוף הווידיאו שבבעלותה להיות כלי תעמולה בידי אותן קבוצות. החברה לא מסרה בכמה עובדים מדובר, אולם מקורות מסרו לעיתון הבריטי כי הם מצויים בכל אזור זמן ברחבי העולם.

מחבלים ג'יהאדיסטים מעלים ליוטיוב קבצים – החל מסרטוני תעמולה ועד לסרטונים מזוויעים של הוצאות להורג, כולל זו של הטייס הירדני מואז אל קסאסבה. אנשי יוטיוב אמנם מורידים חלק גדול מהם בסופו של דבר, אולם לפעמים רק לאחר כמה שעות, כמו במקרה של הסרטון בו נראית הוצאתו להורג של הטייס. עד שהסרטון הורד מיוטיוב, התמונות מעוררות החלחלה כבר פורסמו בטוויטר (Twitter).

הסרטונים האלה עוזרים רבות לארגונים אסלאמיים קיצוניים לגייס אנשים לשורותיהם, על פי מומחים, ולא נראה שגיוס העובדים החדש של גוגל יחסל את המגמה. בכל זאת, חלק לא מבוטל מלוחמי הארגונים האלה, ובפרט דאע"ש, הם אירופים שמתוודעים לארגון בין היתר דרך האינטרנט. עם זאת, ייתכן מאוד שהוא יצמצם אותה משמעותית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים