יוטיוב משדרגת את נגן ברירת המחדל ל-HTML 5

משתמשי כרום, אקספלורר 11, ספארי 8 וגרסאות הבטה של פיירפוקס ייהנו מהתקן החדש ● דפדפנים שלא תומכים בתגית Video של HTML 5 יישארו עם פלאש כנגן ברירת המחדל

וי ל-וידיאו ב-HTML 5

נגן ברירת המחדל של יוטיוב (YouTube) יהיה מעתה מבוסס על HTML 5 במקום על פלאש (Flash) של אדובי (Adobe). החברה תשתמש בפלאש רק בדפדפנים או מערכות אחרות שלא תומכות בתגית Video של HTML 5. בדפדפנים כמו כרום (Chrome), אינטרנט אקספלורר 11 (IE 11), ספארי 8 (Safari 8) וגרסאות הבטה של פיירפוקס (Firefox), נגן ה-HTML 5 הוא זה שיופעל.

יוטיוב הוסיפה תמיכה ב-HTML 5 כבר לפני יותר מארבע שנים. לפי פוסט שפורסם בבלוג הרשמי של החברה, עד עתה היא נמנעה מהפיכתו לתקן ברירת המחדל עקב מספר מגבלות שמנעו זאת ומאחר שהוא לא היה נפוץ מספיק. הבעיה העיקרית, כתבה יוטיוב, הייתה אי תמיכה ב-ABR, קצב ביטים משתנה, שמאפשר להציג יותר סרטונים עם פחות העלאה מראש לחוצץ. עם התמיכה הזו, יכולה החברה לשנות את הרזולוציה והקצב. הדבר התאפשר באחרונה, לאחר השתנות תנאי ההעברה ברשת, שהביאו לירידה של 50% בשימוש בחוצץ.

כמו כן, ציינה יוטיוב, HTML 5 נמצא בשימוש לא רק בעולם האינטרנט המסורתי ומהווה כיום חלק אינטגרלי בטלוויזיות חכמות ובמזרימי מדיה, שיכולים ליהנות באמצעותו עוד יותר מהיכולת להעביר סרטונים בשידור חי. זאת, בזכות השימוש בתקן VP9, שמאפשר להציג סרטים ברזולוציה גבוהה יותר תוך שימוש ברחב פס קטן בכ-35%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים