בגדי המלך המודפסים?

העתיד של עולם האופנה כבר כאן? שיתוף פעולה של אפסון עם חברות תוכנה וחומרה יאפשר הפקת וייצור פריטי לבוש משלב התכנון, דרך הצביעה ועד ההדפסה

29/01/2015 11:29
הדפס ולבש. המדפסת של אפסון

אפסון (Epson), המייצרת מוצרי הדמיה ומדפסות, תשתף פעולה עם כמה מהחברות הבולטות כיום בתחום התוכנה והחומרה לעיצוב מוצרי הלבשה.

את המיזם הלביש החדש מובילים המכון הגרמני למחקר טקסטיל (DITF) והחברות ErgoSoft ו-Assyst, כשהמטרה היא הפקת בגד משלב התכנון הראשוני, דרך צביעתו, בחינת מודל תלת-מימד שלו, התאמתו לקהלי היעד ועד לשלב ההדפסה והייצור.

איך זה עובד? מדפסות הפורמט הרחב של אפסון משחקות שני תפקידים מרכזיים בתהליך כולו: בשלב ההגהות של צבעי הבדים, נכנסת לפעולה מדפסת ה-11 צבעים, ה-Stylus Pro 4900, שמצוידת בתוכנת EFI Fiery XF RIP, לטובת בחינת הצבעים המודפסים על הבדים והתאמתם לדרישות המעצבים. לאחר מכן, המוצר המעוצב הסופי מודפס באמצעות מדפסת ה- 64 אינץ' – ה- SureColor SC-F7100, המיועדת להדפסות הסובלימציה והעושה שימוש בדיו של החברה, מבוסס המים שמשיג הדפסות חיות במיוחד. קצב ההדפסה: 58 מ"ר בשעה.

"גייסנו את מיטב הכוחות בחומרה ובתוכנה, כדי להראות כיצד חידושי הטכנולוגיה יכולים לפתוח שלל הזדמנויות במחיר השווה לכל כיס, עבור מעצבים ויצרנים בתחומי ההלבשה", אמר דניאל בן מויאל, מנהל תחום LFP/ProFocus באפסון ישראל. "אפסון משקיעה בשנתיים האחרונות שני מיליון דולר ביום על מחקר ופיתוח, והשיקה 10 מוצרים המספקים ערך מוסף גבוה ויתרון תחרותי למשתמשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים