הזינוק של ה-iPhone: אפל מכרה 74.5 מיליון מכשירים ברבעון

המכירות של מכשירי ה-iPhone זינקו ב-46%, בפרט בשוק הסיני, בו אפל משקיעה מאמצים רבים ● התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של השנה הכספית הראו זינוק של 30% בהכנסות ושל 38% ברווח הנקי

האם יהיו הפתעות חדשות? צילום: אור יעקב

אפל (Apple) פתחה את השנה הכספית 2015 עם תוצאות טובות מאוד מבחינתה, שמעידות על עליות חדות בהכנסות וברווחים. תרמו רבות לכך המכירות של מכשירי ה-iPhone, שזינקו ב-46%. בסך הכול מכרה אפל ברבעון המלא הראשון אחרי השקת ה-iPhone 6 וה-iPhone 6 Plus כ-74.5 מיליון מכשירים מכל הגרסאות של המכשיר.

נתון שנעשה טוב יותר מבחינת אפל, אולם טוב פחות מבחינת הצרכנים, הוא המחיר הממוצע של מכשיר iPhone, שגדל ב-8% ל-687 דולר. המכשיר בלט בשוק הסיני והגיע למקום הראשון בטבלת המכירות שם. אפל משקיעה במדינת הענק משאבים רבים, לאור התחרות העזה מול המתחרות המקומיות. מדובר בהישג ראוי לציון בהתחשב בעובדה שמחירו של ה-iPhone גבוה פי שניים מזה של המכשירים הסיניים. עם זאת, ה-iPad מתחיל לאבד גובה ומכירותיו הרבעוניות ירדו ב-18%.

הרבעון הראשון של השנה הכספית 2015 מקביל באפל לרבעון האחרון של השנה הקלנדרית 2014, שכולל את חגי סוף השנה. לכן, ציפו האנליסטים למכירות טובות, אולם אלה הפתיעו גם את התחזיות האופטימיות שלהם.

טים קוק, מנכ"ל אפל

טים קוק, מנכ"ל אפל

ההכנסות של אפל גדלו בתקופה המדווחת ב-29.53% ל-74.6 מיליארד דולר – נתון גבוה בהרבה לעומת התחזיות, שעמדו על 67.5 מיליארד דולר "בלבד". הרווח הנקי זינק ב-37.88% ל-18.02 מיליארד דולר והרווח הנקי למנייה – ב-47.83% ל-3.08 דולר. גם בסעיף זה מדובר בנתון גבוה משמעותית מהתחזיות, שעמדו בממוצע על 2.62 דולר.

עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות צמחו ב-25.48% ל-44.86 מיליארד דולר, הרווח הגולמי זינק ב-36.13% ל-29.74 מיליארד ושולי הרווח הגולמי עמדו על 39.87%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-25.37% ל-5.5 מיליארד דולר והרווח צמח ב-38.44% ל-24.25 מיליארד.

טים קוק, מנכ"ל אפל, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "מדובר ברבעון מדהים שהראה שהביקוש למוצרים שלנו הגיע לשיא חדש ושמעיד על ביצוע יעיל של התוכנית העסקית שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים