המנמ"רים שמהווים מודלים לחיקוי

אותות הערכה והצטיינות מטעם אנשים ומחשבים הוענקו הבוקר (ב'), במהלך כנס KickOff 2015, ל-20 בעלי תפקידים בתחום ה-IT ● חלק א'

צוות השופטים. מימין: דן תל ניר, מנכ"ל דתן ולשעבר מנמ"ר המרכז למחקר גרעיני בנחל שורק; אודליה לבנון, סמנכ"ל Irani Group; שמעונה נווה, מנמ"רית אקסלנס נשואה; טינה בוסתנאי, מנמ"רית בז"ן; עדית שרויטמן, מנמ"רית החברה המרכזית למשקאות; יו"ר ועדת השיפוט, פרופ' גדי אריאב, אוניברסיטת תל אביב. צילום קובי קנטור

20 בעלי תפקידים בענף ה-ICT הישראלי קיבלו היום (ב') אותות הערכה והצטיינות על פועלם בשנת 2014 במסגרת כנס KickOff 2015, שנערך לציון פתיחת שנת הפעילות העסקית 2015. הפרסים חולקו במספר קטגוריות: מודלים לחיקוי, מנמ"רים ראויים להערכה, מפעל חיים וסמנכ"לי הטכנולוגיות המצטיינים.

הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך במלון שרתון בתל אביב, בהנחיית פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה. הוא נערך בחסות תדיראן טלקום שירותי תקשורת, Software AG ישראל, קבוצת One1 וסקיורנט מקבוצת אמן.

האותות חולקו לאחר בחינה של ועדת איתור שבראשה עמד פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב. חברי הוועדה היו אודליה לבנון, סמנכ"לית Irani Group ולשעבר ראש אגף טכנולוגיות המידע באלון החזקות; דן תל ניר, מנכ"ל דתן ולשעבר מנמ"ר המרכז למחקר גרעיני בנחל שורק; טינה בוסתנאי, מנמ"רית בז"ן; בני גורביץ', ראש מערך מערכות מידע בבנק איגוד; שמעונה נווה, מנמ"רית אקסלנס נשואה; ועדית שרויטמן, מנמ"רית החברה המרכזית למשקאות. את סמנכ"לי הטכנולוגיות המצטיינים בחרו דורון יצחקי, מנהל משאבי תשתיות ושירות בשירותי בריאות כללית, ורונן נדלר, ה-CTO של רשות שדות התעופה.

נימוקי השופטים:

"מודלים לחיקוי"

שלמה שמאי, המשנה למנכ"ל ומנהל אגף הטכנולוגיות, הפניקס
"שמאי מסכם שנה של פעילות מסחררת בחמישה צירים טכנולוגיים, שהם משני משחק. הוא הוביל את הקמת המוקד שעובד מול הצרכן הסופי, הטמעת מערכת לניהול תהליכים, הקמת משרד אחורי וירטואלי, שדרוג מערכת CRM, יישום בסיס נתונים באוריינטציית הלקוח, יישום מערכת למסלקה פנסיונית והטמעת שילובי טכנולוגיות. שמאי מונחה בתפיסה של 'מידע על הכול', עם דגש על תפוקות ומענה לרגולציה, הורדת כמות התקלות, ניהול תהליכים ככלי פיתוח מהותי וקידום אמת ארגונית אחת בסביבה עסקית מאתגרת. הוא הוביל שינוי מבנה ארגוני ושיקול דעת ארגוני, התייעלות תפעולית על ידי הכנסת מערכת לייעול תהליכים והובלת מהפכת BI. בקי בפעילות העסקית, הוועדה התרשמה מיכולתו לשלב הובלה עסקית-טכנולוגית תוך מינוף הטכנולוגיה לקידום היתרון התחרותי של הארגון".

אלדד הרשטיג, מנמ"ר הבורסה לניירות ערך
"הרשטיג התחיל את מסעו בטכנולוגיה הבורסאית לפני 28 שנים כתכניתן. כמנמ"ר הבורסה ניצח על המעבר החלק של הבורסה לבניינה החדש, אבל גם על המעבר ממחשב מיינפריים ועל המעבר ללינוקס (Linux), הכפלת מספר הפקודות ביום מסחר, פרידה ממערכות מורשת, פיתוח קישור למסלקה האירופית, פיתוח יכולות DRP, כולל מעבר חירום אמיתי למתקן גיבוי. הוא בעל עשייה יוצאת דופן, מתוך ראייה עסקית רחבה, התמודדות עם אתגרים גדולים ומהותיים, ללא הפסקת שירות ותוך שמירה על שקט תעשייתי בסביבה ועדית. מביא לייזום עסקי ביחידה הטכנולוגית, עם עבודה יסודית ושקטה".

מימין: שלמה שמאי, משנה למנכ"ל ומנמ"ר הפניקס. צילום: פלי הנמר; אלדד הרשטיג, מנמ"ר הבורסה. צילום: פלי הנמר; דורון פלח, מנמ"ר בנק ישראל. צילום: ד"ר עדי קפליוק; קובי כ., מנמ"ר רפאל

מימין: שלמה שמאי, משנה למנכ"ל ומנמ"ר הפניקס. צילום: פלי הנמר; אלדד הרשטיג, מנמ"ר הבורסה. צילום: פלי הנמר; דורון פלח, מנמ"ר בנק ישראל. צילום: ד"ר עדי קפליוק; קובי כ., מנמ"ר רפאל

קובי כ., מנמ"ר רפאל
"קובי מביא אתו רוח של חדשנות ויוזמה בעוד הוא משלב נוכחות של 'מנהל גדול' – שאחראי על 450 עובדים, עם התערבות בפרטים, בארגון מורכב בעל היקפי פעילות גדולים. הוא מסמן את השירות לפני הכול ומקפיד על זריזות מערכות. ארגון ה-IT כולל חדשנות במרכז טכנולוגי, בכלל זה רכיבי הנדסה ('הביזנס הוא טכנולוגיה') וטיפול באו"ש (ארגון ושיטות) כחלק אינטגרלי של האגף. בניהולו המקצועי, פרויקטים רבים הם יוזמת IT. סביבת העבודה מבודדת מסיבות ביטחוניות, אבל עם 7,500 מכשירים בשל מגמת BYOD. בין השאר הושלמו או הושקו השנה פרויקטי ERP ,PLM, מרלו"ג (ר"ת מרכז לוגיסטי) אוטומטי, ניהול ממוחשב של מכרזים, פורטל ספקים ותשתית מתקדמת לניהול אבטחת מידע".

דורון פלח, מנמ"ר בנק ישראל
"התמודד עם דרישה לאמינות, יציבות ועדכניות תפעולית גבוהה בסיטואציה טכנולוגית מיושנת, שהובילה למהלך מקיף בכל רמות הטכנולוגיה של סגירת פערים, שדרוג ובנייה מחדש של תשתיות המחשוב של הבנק. הביא להחלפת מערך המיינפריים, רשתות, שרתים, וירטואליזציה, מערכת הסליקה, אתר DR, אתר אינטרנט חדש באתר מידע לאומי לציבור, מערכת CRM לשירות לציבור ביחס לתלונות כלפי הבנקים השונים, מערכות לניהול סיכונים ביתרות במטבע זר, מערכת לניהול מסמכים משפטיים, מערכת המכרזים והקמת תשתית BI. השינוי המקיף נערך בתוך תרבות ארגונית של חברה ממשלתית, תוך שילוב הוועד בהחלטות, והכשרת עובדים ותיקים לטכנולוגיות החדשות".

ד"ר עופר רימון, ראש מנהל תקשוב ומערכות מידע, מנהל המדע והטכנולוגיה במשרד החינוך
"מסיים שנה ראשונה מלאה כמנהל מידע וטכנולוגיה, לאחר איחוד מינהל המדע והטכנולוגיה ומינהל התקשוב ומערכות המידע. זו הייתה שנה שבה שוקם האמון של המשרד ביחידה, לאחר שהסתיימו בהצלחה 20 פרויקטים, בוצע מיפוי של 100 פרויקטים שהיו באוויר ונערכו סינון וניפוי והערכה מחודשת עם תיעדוף מול האג'נדה הכוללת, של המשרד ומול ריבוי סוגי לקוחות. משרעת הניהול של עופר רחבה במיוחד וכוללת תקשוב ו-IT, ספק תוכן דיגיטלי לבתי הספר, תוך ביצוע שילוב בין עולמות התוכן השונים, פרויקט חיבור בתי ספר לאינטרנט, ענן חינוכי ופורטל ל-160 אלף עובדי הוראה. מביא עמו ראייה רחבה, גישת ניהול ממוקדת ודגש חד על תפוקות, מעבר לרכישה במקום פיתוח, שיוצרת בסיס לשינוי בראייה של גוף המחשוב במשרד החינוך. השיק את נושא ניהול פרויקטים, מוביל עבודה מתודולוגית ומסודרת, מביא ערך עסקי לארגון, מחובר למטרות הארגון – מנהל".

מיכל מרכוס, מנמ"רית בנק ירושלים
"משלבת חדשנות טכנולוגית – בהקמת מערכת תשתית לפתיחת חשבונות באינטרנט, הלוואות באינטרנט, 'סניפי וידיאו' – עם אתגרים של ארגון קטן יחסית, עם מערך מחשוב עצמאי ומלא. יוצרת מינוף עסקי של הטכנולוגיה, מובילה את שיפור היכולת התחרותית וקידום ערוצים דיגיטליים, יחד עם יעילות תפעולית, בסביבה של משאבים מוגבלים. ממחישה, כי למיקוד בארגון קטן יש אפקט רב. הצלחתה מתבטאת בהיותה שותפה לקבלת החלטות בהנהלה וביכולתה, לקדם את הראייה של IT ודיגיטל כנכס אסטרטגי של הארגון. בתחום הפעילות הבנקאית, שמה דגש על ניהול סיכונים והובילה איחוד של 'מושבים בבורסה'. מרכוס התמודדה עם מיזוג במהלך חצי שנה של כלל פיננסים לתוך הבנק. היא חיה את העסק".

מימין: ד"ר עופר רימון, ראש מנהל תקשוב, משרד החינוך. צילום: קובי קנטור; מיכל מרכוס, מנמ"רית בנק ירושלים; שי גוטמן, חבר הנהלה בכיר ומנמ"ר UPS ישראל

מימין: ד"ר עופר רימון, ראש מנהל תקשוב, משרד החינוך. צילום: קובי קנטור; מיכל מרכוס, מנמ"רית בנק ירושלים; שי גוטמן, חבר הנהלה בכיר ומנמ"ר UPS ישראל

שי גוטמן, מנמ"ר UPS
"פועל כמנמ"ר בסביבה עסקית מאתגרת, בתוך מערכת שמבוססת על זכיינות גלובלית, אבל עם מעמד עצמאי, בסוף רשימת העדיפויות העולמית. יחידת המחשוב, מספקת שירות קריטי סביב השעון ל-1,000 עובדים בישראל. מפעיל מערכת לניהול מסמכים לנהגים עם אפליקציית מובייל מתקדמת. הוביל יישום של 'תוצרת אומת הסטארט-אפ', לעבודה מול הלקוח הסופי. מחפש דרכים ליצירת ערך מוסף רב יותר בעלות מופחתת, אופטימיזציות חדשניות לקיצור זמני תגובה ושיפור יעילות תפעולית, ETL ,BI, ניהול מושכל של תהליכים עסקיים. מעניק לארגון שקט תפעולי לביצועים העסקיים, מול סוגי לקוחות מגוונים. הפך את החברה למרכז חדשנות עם חברות הזנק, תוך מיקוד בעיקר וקידום יוזמות מרשימות לייעול ושיפור השירות באמצעות תשתית מחשוב מתקדמת ויצירתית התומכת בתהליכים התפעוליים במצב ניידות. הוועדה התרשמה מההעזה המקצועית, מהיצירתיות, מהלא שגרתיות ומהאנרגיה המתפוצצת שלו".

דניאל נחום, מנמ"ר מפעל הפיס
"חבר הנהלה מצומצמת. בתוך שנה ומחצה ביצע את העברת מרכז החישובים תוך הקמת מרכז חישובים משני, בזמן קצר וללא תקלות. זאת, תוך שמירה על המשכיות עסקית מלאה בזמן המעברים. המעבר כלל גם העברת כל כוח האדם של האגף לאתר החדש. הדבר נעשה במינימום חיכוך, עם הקמת אתר המועצה לתרבות שליד מפעל הפייס, כולל מיכון התהליכים ויישומי הסלולר".

רונית רובין, סמנכ"לית חטיבת מערכות המידע בפרטנר
"מסיימת עוד פרק מנמ"רות תוך השלמת ההקמה של מערכת CRM חדשה, הסבת כשני מיליון לקוחות למערכת החדשה, החלפת הקונטקט סנטר, הקמת מערכת ניהול ידע מתקדמת ומיכון תהליכים המביאים לשביעות רצון גבוהה של לקוחות החברה ושל העובדים בחטיבה – יחידה בת 400 עובדים".

מימין: דניאל זוהר, מנמ"ר המרכז הרפואי פוריה; רונית רובין, מנמ"רית פרטנר. צילום: פלי הנמר; דניאל נחום, סמנכ"ל מערכות המחשוב של מפעל הפיס; ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו. צילום: קובי קנטור

מימין: דניאל זוהר, מנמ"ר המרכז הרפואי פוריה; רונית רובין, מנמ"רית פרטנר. צילום: פלי הנמר; דניאל נחום, סמנכ"ל מערכות המחשוב של מפעל הפיס; ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו. צילום: קובי קנטור

דניאל זוהר, מנמ"ר בית החולים פוריה
"זוהר הוא חבר הנהלת בית החולים, זהו דבר חריג בבתי החולים הממשלתיים. הוא יוזם פיתרונות לארגון המיושמים גם בבתי חולים אחרים של משרד הבריאות. הוא משמש כמקור ידע טכנולוגי, מקדם פרויקטים ייחודיים בדגש על הטיפול בחולה וחיסכון בעלויות. הביא להקמת מערכת ייחודית לתורים במיון".

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו
"הביאה בשנה האחרונה להבשלה של תהליכים רב שנתיים, שהעבירו את העירייה ממיקוד של תמיכה בעבודת העירייה למיקוד בתושבים ולשיפור תדמית העירייה, עם דגש על פרויקטים לרווחת התושבים. הביאה להשקה של שירותים חדשניים לתושבים כגון: אינטרנט אלחוטי ברחבי העיר, מועדון תושבים, תלוש ארנונה במייל, אפליקציה סלולרית להשקת אירועים, התאמת שירותים לפרופיל התושב. הצליחה להגדיל את מצבת כוח האדם המקצועי ביחידה: מנהלת 400 עובדים באגף, מחציתם עובדי עירייה, שמשרתים אלפי עובדים בעירייה, בעיקר בפיתוח עצמי של יישומים. מנהלת השקעות גדולות, יוזמת רעיונות תוך שיתוף גורמי עירייה וגידול בהיקף העיסוקים".

 

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שרית

    שלמה שמאי האחד והיחיד! שלמה זכה בתואר המכובד ואנחנו עובדיו הגאים זכינו בכבוד!

אירועים קרובים