הסוף לסטטוסים מצייצים: פייסבוק הסירה את העמוד לצמיתות

ברשת החברתית טוענים להטעיה ומציינים שהדף הוסר לאחר ש-"הפר שוב ושוב את המדיניות שלנו, על אף האזהרות שקיבל" ● אבי לן: "אנחנו בהלם מההתנהלות הברוטלית; מדובר בדיקטטורה" ● כמה שעות לאחר מכן חסמה פייסבוק ללן את הגישה לפרופיל האישי שלו

תחזיר את סטטוסים מצייצים לאוויר. פייסבוק. צילום: BigStock

כשבוע לאחר שפייסבוק (Facebook) סגרה את העמוד הפופולרי סטטוסים מצייצים זמנית, החליטה אמש (ד') הנהלת החברה העולמית להוריד אותו באופן סופי. לטענת החברה, הדף הפר שוב ושוב את תנאי השימוש בפייסבוק, על אף שקיבל אזהרות.

בהודעה שפרסם מטה הרשת החברתית נכתב כי "לא נוכל לקבל ניסיונות להטעות את המשתמשים בשירות שלנו. הדף הפר שוב ושוב את המדיניות שלנו, על אף האזהרות שקיבל, ולכן הסרנו אותו".

היום (ה') חסמה החברה את הדף האישי של אבי לן, מנהל סטטוסים מצייצים, כך שהוא ובת זוגו לא יכולים לעדכן פוסטים, אלא רק לצפות בו.

סטטוסים מצייצים היה הדף הפופולרי ביותר בפייסבוק בישראל, וזכה ליותר מ-700 אלף לייקים ול-2-3 מיליון חשיפות מדי יום. הוא הוסר בעקבות תחקיר שפורסם בגלובס לפני כשבוע, ממנו עולה שלן פרסם בסטטוסים מצייצים תוכן שיווקי – לכאורה מבלי ליידע את המשתמשים על כל פוסט שיווקי ספציפי. בתחקיר אף פורסם מחירון שנטען שלן גבה עבור השירותים הללו. עם זאת, בתנאי השימוש של סטטוסים מצייצים נכתב כי הדף יכול להכיל תוכן מסחרי.

בפייסבוק לא אהבו את זה וטענו להפרת תנאי השימוש של הרשת החברתית. פייסבוק מאפשרת תוכן שיווקי ופרסומי רק באמצעות הפלטפורמה שלה.

בתגובה להחלטת הסגירה הזמנית נפתח עמוד מאבק שקורא לפייסבוק להחזיר את סטטוסים מצייצים. לן אף פנה אתמול במכתב פתוח לעדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל – אף על פי שהחלטה על סגירת הדף מתקבלת במטה העולמי. במכתבו ציין לן כי "העונש מגיע לי – ולא לקוראים" והבטיח "לצאת למלחמה על סטטוסים מצייצים".

המכתב ועמוד המאבק, כאמור, לא עזרו, ובתגובה שפרסם אמש בעמוד הפייסבוק שלו כתב לן: "אנחנו בהלם מההתנהלות הברוטלית. שכל אזרחי 'מדינת הפייסבוק' ידעו שניתן להעלים מפעל חיים, שניתן לסגור כלי תקשורת של 720 אלף אנשים בן לילה – ללא שימוע, ללא שמיעת הצד שלנו, בהתבסס רק על השמצות מבעלי אינטרס ומבלי שבכלל הבינו את התמונה האמיתית. מדובר ממש כמו בשיטת משטר דיקטטורית. סגרו את אמצעי המדיה מספר אחת של האזרח הפשוט, שסייע לאלפי ישראליים אשר קולם לא נשמע באמצעי המדיה המסורתיים".

לא ברור מההודעה של פייסבוק האם לן יוכל לפתוח עמוד חדש.

עודכן ב-22 בפברואר ב-18:05.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים