טרה דטה רוכשת את אפוקסי הישראלית תמורת כ-90 מיליון שקלים

הנרכשת מפתחת פלטפורמה לשליחת הודעות "פוש" מותאמות אישית מאפליקציות ● בעקבות הרכישה תקים טרה דטה מרכז פיתוח בישראל

יש לך הודעת רכישה. Appoxee

ענקית הניתוח וה-BI טרה דטה (Teradata) תוקעת עוד יתד בארץ: היא הודיעה על רכישת הסטארט-אפ אפוקסי (Appoxee) תמורת כ-90 מיליון שקלים, ובעקבות זאת צפויה להקים בישראל מרכז פיתוח, שיתבסס על פעילות הנרכשת.

טרה דטה, המיוצגת בארץ על ידי י.א. מיטווך ובניו, נוסדה ב-1979 והיא מחברות ה-BI הגדולות בעולם, עם שווי של יותר משישה מיליארד דולר ומחזור של יותר מ-2.6 מיליארד. החברה מעסיקה יותר מ-10,000 עובדים. היא דורגה במקום השישי בדירוג שוק התוכנה לניתוח עסקי שפרסמה IDC באוגוסט האחרון, עם נתח של 2.8%. חברת המחקר קבעה כי השוק כולו יצמח ויעמוד ב-2018 על כ-60 מיליארד דולר.

אפוקסי מפתחת פלטפורמה לשליחת הודעות בדחיפה ("פוש") מותאמות אישית מאפליקציות. שירות ההודעות שלה משולב ביישומי מובייל, ומטרתו הגדלת המוניטיזציה ויכולות המיתוג של היישומים. כך, למשל, יקבל המשתמש הודעה כגון "לא סיימת לשחק" או "מגיעים לך קופונים". כמו כן, היא מאפשרת לשלוח הודעות תזכורת למשתמשים שלא פתחו את האפליקציה כבר כמה ימים. בכל יום שולחת החברה מאות מיליוני הודעות.

ההשקעה באפוקסי עמדה על שלושה מיליון דולר, מה שאומר שהיא נמכרה לפי מכפיל נאה – פי שבעה. אפוקסי הוקמה ב-2010 על ידי איתי לוי, המשמש כמנכ"ל, ואלעד קושניר. לוי היה בצוות המייסדים של Buzzmetrics, שנמכרה ב-2007 לנילסן (Nielsen) תמורת יותר מ-140 מיליון.

אנליסטים ציינו כי מטרת הרכישה היא להגדיל את פעילותה של טרה דטה בעולם המובייל. הם ציינו את העובדה שעקב משלוח ההודעות המותאמות אישית, הטכנולוגיה של אפוקסי מביאה להגדלת השימוש באפליקציות ומעודדת את המשתמשים לבצע פעולות. אחד האנליסטים העריך כי "הרכישה תביא לטרה דטה אחיזה גדולה יותר בעולם העסקי – ההולך ומתבסס יותר ויותר על הענן והמובייל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים