האקרים תומכי דאע"ש פרצו לחשבונות הטוויטר והיוטיוב של צבא ארצות הברית

הפורצים צייצו לחיילים האמריקנים: "אנחנו בדרך, שימרו על הגב שלכם" ● הפנטגון: מדובר ב-"אירוע מביך", אך לא נגרם כל נזק מעבר לפריצה

חשבון הטוויטר של פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית לאחר הפריצה. צילום מסך

האקרים המזוהים עם ארגון דאע"ש פרצו אמש (ב') לחשבונות הטוויטר (Twitter) והיוטיוב (YouTube) של סנטקום (CENTCOM – ר"ת The United States Central Command), פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית.

ההאקרים פרסמו הודעות תמיכה בדאע"ש ושלחו איומים המכוונים נגד כוחות צבא ארצות הברית, שעוסקים בשבועות ובחודשים האחרונים בהפצצות על מטרות הארגון.

החשבונות שבו לפעול כעבור מעט יותר מחצי שעה לאחר המתקפה.

בציוץ הראשון של ההאקרים בטוויטר של סנטקום נכתב כי "החשבון נפרץ. חיילים אמריקנים: אנחנו בדרך, שימרו על הגב שלכם. דאעש". ה-האשטאג שצורף לציוץ היה CyberCaliphate# (חליפות סייבר). ציוץ נוסף של ההאקרים כלל את המשפט "דאעש כבר פה. אנחנו בתוך המחשבים האישיים שלכם, בכל אחד מבסיסי הצבא". חשבון הטוויטר הוחלף, ובמקומו נכתב על המסך "אוהבים אותך דאע"ש".

גורמים בפנטגון אישרו לסוכנויות הידיעות בארצות הברית כי מדובר ב-"אירוע מביך", אך ציינו שלא מדובר בפריצה בעלת משמעויות ביטחוניות נרחבות. מסנטקום נמסר כי לא אירעה שום תקלה ברשתות התקשורת שלו, לא נגנבו מידע או סיסמאות ולא נפגעה יכולת מבצעית כלשהי.

דובר מטעם הבית הלבן מסר כי נעשות פעולות לאיתור של ניסיונות פריצה נוספים וציין ש-"יש הבדל בין פריצת חשבון טוויטר לגניבה של מאגרי מידע רחבי היקף".

ה-FBI פתח בחקירה בשיתוף גורמי אכיפה ממשרד ההגנה האמריקני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים