פורצ'ן: צפרא כץ, נשיאת אורקל – בעלת השכר הגבוה ביותר בארצות הברית

כץ השתכרה ב-2008 סכום של 42.4 מיליוני דולרים ● אן ליברמור, סגנית נשיא ב-HP, מדורגת במקום השישי ברשימה, עם 17.3 מיליוני דולרים ● קרול ברץ, מנכ"ל יאהו!, הגיעה למקום השמיני ברשימת 50 הנשים החזקות בתעשייה ובכלכלת ארצות הברית

צפרא כץ, נשיאת אורקל (Oracle), היא האישה האמריקנית שמכניסה בכל חודש את הסכום הכי גדול לחשבון הבנק שלה – כך קובע המגזין פורצ'ן (Fortune). מרשימת הנשים בעלות השכר הגבוה ביותר בארצות הברית שפרסם המגזין עולה, כי הבכירה הישראלית לשעבר קיבלה מאורקל ב-2008 סכום של 42.4 מיליון דולרים.

כץ, בת 47, ילידת חולון, היא אחת משני "מספרי שתיים" שנמצאים מתחת ללארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל. בנוסף לתפקיד הנשיאה, משמשת כץ מאז נובמבר 2005 גם כסמנכ"ל הכספים של החברה. לפני שהצטרפה לאורקל, איישה כץ מספר תפקידי מפתח בבנקאות העולמית. היא אף הייתה שותפה מרכזית להשתלטות אורקל על פיפלסופט (Peoplesoft) במחיר של 10.3 מיליארד דולרים, וכן המובילה בעסקה שבה רכשה החברה את סאן (Sun). ג'ונתן שוורץ, מנכ"ל סאן, ניהל את המשא ומתן על הרכישה מולה, ולא מול אליסון.

למקום השישי בדירוג הגיעה בכירה נוספת בעולם ה-IT: אן ליברמור, סגנית נשיא בכירה ב-HP ומנכ"ל חטיבת TDG בחברה. ליברמור השתכרה אשתקד סכום של 17.3 מיליוני דולרים.

מי אשת ההיי-טק הכי משפיעה על כלכלת ארצות הברית?

לעומת מובילותה בדירוג השכר, הגיעה כץ "רק" למקום ה-12 ברשימת 50 הנשים החזקות בכלכלה ובתעשייה האמריקנית שפרסם המגזין. עם זאת, מדובר בעלייה לעומת הרשימה הקודמת, אז היא דורגה במקום ה-16. בראש רשימה זו מדורגת השנה אינדרה נואי, מנכ"ל פפסיקו (Pepsico). היא מקדימה בחמישה מקומות את כוכבת התקשורת ואשת העסקים אופרה ווינפרי, שמדורגת "רק" במקום השישי. מבין נשות ההיי-טק, הראשונה בדירוג היא קרול ברץ, מנכ"ל יאהו! (!Yahoo), שהגיעה שמינית ברשימה הכללית. אחריה, במקום התשיעי, נמצאת אורסולה ברנס, מנכ"ל זירוקס (Xerox). ברנס הייתה לאישה האפרו-אמריקנית הראשונה שנכנסה לרשימת 500 המנכ"לים של פורצ'ן, לאחר שעשתה כן ביולי השנה.

גיני רומאטי, סגנית נשיא בכירה ביבמ (IBM) והאחראית למכירות גלובליות ולהפצה בחברה, מדורגת במקום ה-11 ברשימת הנשים החזקות בכלכלה האמריקנית. אן ליברמור מ-HP הגיעה למקום ה-13, בשל מעורבותה ברכישת EDS. עם זאת, מיקומה השנה מהווה ירידה לעומת הרשימה שפורסמה בשנה שעברה, שכן אז היא הגיעה למקום ה-11.

למקום ה-22 הגיעה בשנה זו שריל סנדברג, סמנכ"ל תפעול בפייסבוק (Facebook). לורי נורינגטון, נשיאה לתחום השיווק באי-ביי (eBay), הגיעה למקום ה-40 בטבלה. אחריה, במקום ה-41, נמצאת קתי לסג'אק מ-HP, המכהנת כסגנית נשיא בכירה וסמנכ"ל הכספים בענקית התוכנה. מריסה מאייר, סגנית נשיא ואחראית על פיתוח מוצרי חיפוש וחווית המשתמש בגוגל (Google), מדורגת במקום ה-44. מאייר בת ה-34 היא הצעירה מבין הנשים שמדורגות בטבלה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ג'וני הפרד

    "תפקידי מפתח בבנקאות העולמית" - לא ממש. אחראית על תיק ההשקעות של לארי אליסון - יותר מדויק.

  2. כהן, ג'סי

    בחולון יש אנשים שבכל חייהם לא מרויחים מה שהיא מרויחה בשבוע...

אירועים קרובים