ארצות הברית: החלו הדיונים בתביעה הייצוגית נגד אפל בעניין נגני ה-iPod

המשפט אמור להימשך תשעה ימים, ובסופו צפויה להתקבל החלטה בסוגיות בנות עשור: האם מחירי נגני MP3 של אפל היו יקרים מדי, והאם היא ניצלה את העדכונים שביצעה ב-iTunes כדי לדחוק מהשוק יצרניות שהציעו נגנים זולים יותר

אפל ביצעה את העדכונים בתוכנה שלה לאחר שהמנהלים הבכירים של החברה גילו שיצרניות מתחרות מצאו דרכים שאפשרו להשמיע שירים שלהם בנגני iPod? ציללום: BigStock

בבית המשפט בקליפורניה החלו אתמול (ג')  הדיונים בתביעה הייצוגית נגד אפל (Apple), בטענה שזו הציעה עדכונים מיותרים ל-iTunes כדי לכבול את המשתמשים לפלטפורמה שלה ולגבות מחירים גבוהים תמורת נגני iPod – דבר שפגע בצרכנים, על פי התובעים.

המשפט אמור להימשך תשעה ימים, ובסופו צפויה להתקבל החלטה בסוגיות שהועלו לראשונה לפני כעשור: האם המחירים של נגני MP3 מתוצרת אפל היו יקרים מדי, והאם אפל ניצלה את העדכונים שביצעה ב-iTunes כדי לדחוק מהשוק יצרניות שהציעו נגנים זולים יותר.

התביעה עוסקת למעשה במדיניות שאפל הפסיקה ליישם כבר לפני שנים רבות. מדיניות זו, שהייתה נהוגה בראשית ימיה של חנות iTunes, הגדירה כיצד והיכן יכולים הצרכנים להשמיע את השירים שרכשו בחנות של אפל.

התובעים טוענים כי בכך שאפל הוציאה עדכונים שאפשרו להשמיע את השירים שנרכשו ב-iTunes אך ורק בנגני iPod, ומנעו את השמעתם בנגני MP3 של יצרניות מתחרות, פגעה החברה בתחרות החופשית בשוק, והבטיחה בצורה מלאכותית שהמחירים של נגני iPod יישארו גבוהים.

"אפל ביצעה את העדכונים בתוכנה שלה לאחר שהמנהלים הבכירים של החברה גילו שיצרניות מתחרות מצאו דרכים שאפשרו להשמיע שירים שלהם בנגני iPod" אמרה בוני סוויני, הפרקליטה הראשית של התובעים, בבית המשפט ביום ג'. "זה הדאיג את אפל, שחששה מכרסום בנתח השוק שלה".

וויליאם איזקסון, הפרקליט הראשי של אפל, דחה טענות אלה. לדבריו, העדכונים שביצעה אפל ב-iTunes נועדו "למנוע פגיעה בחוויית הצרכן ובאיכות המוצר".

התובעים דורשים פיצוי בסכום כולל של 350 מיליון דולר, שאמורים להתחלק בין עד שמונה מיליון תובעים הנכללים בתביעה הייצוגית – מי שרכשו נגני iPod בין השנים 2006 עד 2009.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים