שחר של פרוטוקול חדש: הכנסת משיקה פורטלים חדשים לוועדות

השדרוג מנגיש את התוצרים הפרלמנטריים של עבודת הוועדות ● מעתה ניתן לחפש את החומרים הפרלמנטריים שנידונו בוועדות באופן קל יותר וכל המידע מסונכרן ונמצא במקום אחד

25/11/2014 18:13
מצב ההשכלה הטכנולוגית - מעונן עד מעונן חלקית. צילום: אימג'בנק

הכנסת מתחדשת בפורטלים חדשים לוועדותיה: לאחר עבודה של חודשים רבים, חשפה היום (ג') הכנסת את פורטלי הוועדות החדשים, שיסייעו להביא לחשיפה מרבית של העבודה הפרלמנטרית שמתבצעת בהן ולנגישות התוצרים הפרלמנטריים – עבור חברי הכנסת, עובדי הכנסת וציבור הגולשים. צעד זה הוא נדבך חשוב בשקיפות ובנגישות המידע שהכנסת מאפשרת לגולשים.

השינוי העיקרי הוא שבניגוד לעבר, כשהיה צורך לחפש חומרים ארכיוניים על ישיבות במקומות שונים בפורטלים הקודמים, מהיום כל המידע מסונכרן סביב ישיבת ועדה. כל מה שקשור לאותה ישיבה: פרוטוקול, חומר רקע, הודעה לעיתונות, תמונות ושידור מוקלט וכל חיפוש אחר נושא מסוים – יציג את כל התוצרים של אותה ישיבה באותו חיפוש.

שינוי נוסף הוא שכבר בכניסה לדף הבית של הוועדה יוצג לגולש כל החומר הקיים אודותיה – דבר שיקל מאד על החיפוש אחרי החומרים, שבפורטל הישן היה מסורבל.

העבודה לקראת השקת הפורטלים החדשים כללה סקר השוואתי בקרב אתרי אינטרנט של פרלמנטים בעולם, תוך לימוד על נגישות המידע, היקף המידע ונראות האתרים. במקביל התקיימו התייעצויות עם כל מנהלות ומנהלי הוועדות בכנסת, במטרה ללמוד על הצרכים שלהם והאופן הנכון ביותר להציג את החומר הפרלמנטרי הרב לציבור.

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אמר כי "פורטלי הוועדות החדשים הם פרויקט מרשים שמהווה עוד שלב משמעותי בשקיפות הכנסת לציבור – שקיפות יוצאת דופן בהיקפה, שכל כך חשוב לנו להרחיבה כל העת. אני מזכיר שרק באחרונה השקנו גם את מאגר השאילתות בכנסת והוא פתוח לציבור".

מנכ"ל הכנסת, רונן פלוט, מסר כי"היום מסתיימת תקופה של 'השקה רכה' של הפורטלים החדשים, והם יוצאים באופן רשמי לאוויר העולם ועומדים לרשות הציבור. בשם עקרון השקיפות, נרחיב בפרויקטים נוספים כבר בעתיד הקרוב".

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים