גלעד פורסט, מקסופט: "לאחר עליית פרויקט ה-ERP יש לבחון הרווחים ממנו"

יש כמה היבטים שנדרש לבחון לאחר סיום פרויקט ה-ERP: ניהול איכות, בקרת איכות, קבלה מספקים או מייצור, תלונות לקוחות, ניהול חריגים, הערכת ספקים, מבדקים פנימיים ותכנון", אמר פורסט, מנהל פיתוח עסקי בחברה

גלעד פורסט, מנהל פיתוח עסקי, מקסופט

"העלאה לאוויר של פרויקט ERP היא דבר מורכב. בסופו של פרויקט העלייה לאוויר, נדרש לבחון היכן ניתן לקבל מהמערכת תועלות ורווחים", כך אמר גלעד פורסט, מנהל פיתוח עסקי במקסופט.

פורסט דיבר בכנס ERP – מחשוב תעשייתי בעידן החדש. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך לפני ימים אחדים במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום. הנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

"הסיבה לכניסה לפרויקט של הטמעת מערכת ERP היא שיש לארגון צרכים עסקיים משתנים: יש צורך בהתייעלות תפעולית, כמו גם בהתקדמות טכנולוגית. מערכת ה-ERP היא כלי למימוש מטרות אלה ולא המטרה", אמר פורסט.

"בתחילת הדרך, כולם שמחים וטוב להם. השאלה היא מה קורה דקה אחרי, ביום שאחרי", ציין. "בשלבים הראשונים יש מצגות עם תכנונים, כולם שבעי רצון וחושבים שהכול יהיה נהדר. ואז, מגיעה המציאות של העלייה לאוויר, כשלאחר שנה הבעיות מסתיימות ושביעות הרצון גדלה. אלא שיש לבחון מה קורה בסיומו של הפרויקט ולאחר מכן. יש לשאול: 'האם עשינו את הפרויקט וזהו, או שממשיכים קדימה?' החוכמה היא להסתכל על המחר".

לאחר סיום פרויקט ה-ERP, אמר פורסט, "יש כמה ההיבטים שאתם נדרש לבחון: ניהול איכות, בקרת איכות, קבלה מ-ספקים, או מייצור, תלונות לקוחות, ניהול חריגים, הערכת ספקים, מבדקים פנימיים, תכנון". בנוסף, ציין, "יש לבחון את נושא מימוש MRP – תכנון הרכש ותכנון הייצור". נושא נוסף, שלדבריו "נזנח פעמים רבות הוא האחזקה. נושא מעניין נוסף הוא התקציב: הגדרת סעיפי התקציב, חלוקת תקציב שנתי, ניהול גרסאות תקציב, בקרה מקוונת, יישום WF. כמו כן יש לבחון איך להימנע ממצב הקיים פעמים רבות, של איי מידע".

פרוסט אמר כי "אשכול, מערכת ה-ERP של מקסופט, מעניקה פתרון לניהול כולל של המשאבים בארגון, כולל מערכות פיננסיות, לוגיסטיות וייצוריות (תפ"י), בתי אריזה וקיבוצים. המערכת מבוססת על 30 שנות התמחות בתחומי פיתוח והטמעת מערכות תוכנה, ולחברה יש יותר מ-130 לקוחות במגזרי המשק השונים, לרבות היי-טק, מסחר, תעשייה ומוסדות. אנו משקיעים משאבים ניכרים לפיתוח מתמיד של מערכת אשכול, תוך התאמה לצורכי הלקוח ולשינויים הטכנולוגיים התכופים".

הוא סיכם באמרו כי "אחרי שעלינו עם המערכות הקריטיות, עלינו לבחון היכן מונח הרווח באמת. ארגון היודע להשתמש בתהליך עקב בצד אגודל, ולראות את התועלות – אזי בגמר הפרויקט הוא יכול ולהצביע על תועלות מדידות, אלו הן המגלמות את החזר ההשקעה הסמוי מהפרויקט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים