A3 – הפלטפורמה שתגרום לכם לשכוח כל מה שידעתם על אנטי וירוס

המערכת פועלת כערימה של תוכנות לניפוי שגיאות שפועלות אחת מעל השנייה כדי לבדוק את המכונה הוירטואלית תוך כדי ריצה ● גבירותי ורבותי: מהפך!

עדיין לא בשלב הצרכני. אריק אייד, פרופסור למדעי המחשב שליווה את המחקר כנציגה של אוניברסיטת יוטה

פלטפורמת תוכנה בשם A3, שפותחה באוניברסיטת יוטה שבארצות הברית, יכולה לשנות את מפת וצורת ההגנה בעולם המחשוב מפני וירוסים, רושעות וסוסים טרויאניים. הפלטפורמה, שפותחה בידי צוות של מדעני מחשב, מסוגלת לאתר ולמחוק וירוסים חדשים שאינם מוכרים למערכות ההגנה הרגילות, ואף לתקן באופן אוטומטי את הנזקים שנגרמו למערכת עד לרגע האיתור.

אבל זה לא הכול: התוכנה גם יודעת למנוע לאחר מכן ניסיון חדירה חוזר באמצעות אותו גורם עוין. A3 פותחה מטרה להגן בעיקר על מכונות וירטואליות, ובעצם על מערכות ההפעלה והאפליקציות שמותקנות באותן מכונות. התוכנה יודעת להגן על שרתים ומחשבים ארגוניים שמשתמשים במערכת ההפעלה לינוקס, ולדברי החוקרים הם גם הפגינו כבר את היכולת שלה להגן על אפליקציות צבאיות שדורשות רמת הגנה גבוהה במיוחד.

המערכת פועלת כערימה של תוכנות לניפוי שגיאות שפועלות אחת מעל השנייה כדי לבדוק את המכונה הוירטואלית תוך כדי ריצה. הם למעשה בודקות את ההתנהגות של המכונה, ובמקרה של סטייה, הן מזהות מייד את הגורם לכך, עוצרות אותו, מפעילות תיקון לקוד התוכנה שנפגע, ומאותו רגע גם מונעות את כניסת הבאג שזוהה למערכת – הבאג, או התקלה, יכולים כמובן להיות ניסיונות לטמון במערכות נוזקות, רושעות וכדומה.

כרגע אין כוונה להשתמש ב-A3 בתחום הצרכני, אבל לדברי אריק אייד, פרופסור למדעי המחשב שליווה את המחקר כנציגה של האוניברסיטה, "הטכנולוגיות של A3 יכולות למצוא את דרכן למוצרים צרכניים מתי שהוא, וזה יעזור להתקנים של הצרכנים להגן על עצמם מפני רושעות שמתפשטות במהירות או תקלות פנימיות של רכיבי תוכנה. אבל עדיין לא ניסינו זאת", הוא אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים