נאור גילאון, השגריר באיטליה: "החדשנות הישראלית היא כרטיס הביקור שלנו כאן"

"איטליה היא אחת השותפות המרכזיות של ישראל במחקרי המו"פ של האיחוד האירופי, וההיי-טק מסייע לשפר את תדמיתה של ישראל כאן", אמר השגריר במפגש עם פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 של אנשים ומחשבים

נאור גילאון, שגריר ישראל באיטליה

"יש בין ישראל לאיטליה יחסים הדוקים ביותר בתחומי החדשנות והטכנולוגיה וקיים שיתוף פעולה בין שתי הממשלות – הן במו"פ האזרחי והן במגזר הצבאי-ביטחוני", כך אמר נאור גילאון, שגריר ישראל באיטליה.

"אין ספק שבאמצעות החדשנות וההון האנושי הישראלי משתפר מאוד דימויה של ישראל באיטליה", ציין השגריר. "החדשנות היא כרטיס הביקור שלנו בעיניהם של איטלקים רבים. ישראל נתפסת כאן כסמל לחדשנות וזה חשוב מאוד, בפרט בימים אלה".

גילאון אמר את הדברים בארוחת ערב חגיגית שנערכה לכבודו במסגרת כנס הסתיו של פורום המנמ"רים והמנכ"לים של אנשים ומחשבים, C3, שנערך בסורנטו שבדרום איטליה. זוהי הפעם השנייה ששגריר ישראל באיטליה נפגש עם חברי הפורום. בפעם הקודמת היה זה בכנס שערך הפורום ברומא לפני שנתיים.

בכנס הנוכחי השתתפו כמה עשרות מנמ"רים מכל מגזרי התעשייה וכן מנהלים בכירים של חברות טכנולוגיות. המפגש כלל הרצאות של מנהלים מהתעשייה, ששרטטו את מפת הדרכים שלהם שתוצע למנמ"רים בשנה הבאה. חתם אותו פנל מנמ"רים שדנו בשאלה כיצד יבואו לידי ביטוי בשנה הבאה המובייל, הענן והרשתות החברתיות. את הכנס הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

בדבריו סקר גילאון את מצבה הפוליטי-מדיני-כלכלי של איטליה, הזעזועים שהיו בשלטון וחילופי ראשי הממשלות. הוא אמר כי "במישור הכלכלי-טכנולוגי, יש לשתי המדינות מסורת ארוכה של שיתוף פעולה. איטליה היא השותפה השלישית בגודלה של ישראל בכל מה שקשור למחקרי מו"פ של האיחוד האירופי, שבהם נוטלות חלק חברות ישראליות בשיתוף פעולה עם חברות טכנולוגיות מאיטליה. האיחוד מקצה למחקרים אלה תקציבים גדולים והאיטלקים הם שותפים נאמנים שלנו".

"כמו כן, קיים שיתוף פעולה הדוק עם מטה הסייבר הלאומי וראש המטה, ד"ר אביתר מתניה, אף ביקר כאן. שיתוף פעולה נוסף הוא בתחום החלל: שתי המדינות עורכות בימים אלה פרויקט משותף של פיתוח לוויין בספקטרום רחב ראשון מסוגו", אמר השגריר.

הוא סיפר גם על עבודה משותפת הדוקה שקיימת בתחום האקדמי-מחקרי בין מוסדות חשובים באיטליה ובישראל, למשל הטכניון. " לא מכבר קיימנו כנס של רקטורים מכל האוניברסיטאות באיטליה והופתענו לראות במהלכו את היחס החם שלהם לישראל. נראה שאותם רקטורים יפעלו במוסדות שלהם כדי להקטין את ההסתה והשנאה לישראל".

סיקור מלא של הכנס ויתר הדוברים – בהמשך השבוע בפורטל אנשים ומחשבים וב-Daily Maily.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים