רוני אפריאט, מוטורולה: "המטרה – לאפשר למפקדים להיות במיטבם ולא להתעסק בבעיות טכנולוגיות"

"נדרש לתת להם את השירות הטכנולוגי בצורה פשוטה, כדי שיתמקדו בלחימה", אמר אפריאט, ראש חטיבת מערכות ביטחוניות וסייבר במוטורולה סולושנס

רוני אפריאט, ראש חטיבת מערכות ביטחוניות וסייבר במוטורולה סולושנס. צילום: ניב קנטור

"מפקדים צריכים לפקד על הכוחות בשדה הקרב ולא להתעסק בבעיות טכנולוגיות. המטרה היא לתת להם את השירות הטכנולוגי בצורה פשוטה, כדי שהם יתמקדו בלחימה", כך אמר רוני אפריאט, ראש חטיבת מערכות ביטחוניות וסייבר במוטורולה סולושנס (Motorola Solutions).

אפריאט דיבר בכנס התקשוב הצבאי C5I, שנערך אתמול (ג'), בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה. הנחה את האירוע פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

בדבריו התמקד אפריאט במערכות הטכנולוגיות ובתפקודן בשדה הקרב ובצמתי קבלת ההחלטות בצה"ל. "הטכנולוגיה חייבת לספק לכוחות בשטח איכון, כדי שתלווה אותם ותסייע להם לדעת מאיפה ומתי הם יכולים לפעול. הטכנולוגיה מסייעת לכלי הנשק למיניהם, היא מאפשרת לספק את המודיעין תוך כדי לחימה. האתגר הוא לספק לכוחות את המודיעין המדויק והרלוונטי ביותר, בזמן אמת", אמר אפריאט.

לדבריו, "יש מערכות בינה שיודעות לנצל את יכולות המחשוב הקיימות עד כדי מיצוי". אפריאט טען כי התערבות של אדם עלולה לפגוע, מאחר שלעתים נדרש לזהות ולבצע את הפעולות הטכנולוגיות בזמן מועט מאוד, עד כדי מיקרו-שניות.

"מערכות הבינה מעבירות ממידע לידע", אמר. "הן לוקחות את המידע שמגיע ממקורות שונים, מזקקות אותו והופכות אותו שימושי לאנשים הנכונים בזמן הנכון. זה מחייב יכולות רבות בו זמנית. הן יודעות לתת תמונת מצב רלוונטית ולעשות את הקישור המתאים, לחשב את האפקטיביות והיעילות של הפעולות השונות בזמן נתון ורלוונטי. יש למערכות הללו את היכולת לפעול בהתאם לסדרי עדיפויות מקצועיים ואחרים, להפיץ את המידע ללא צווארי בקבוק".

אפריאט העיר ש-"יש לכל זה משמעויות של תקציבים ועלויות", בפרט בהתחשב ב-"משאבים המצומצמים" שעומדים למערכת הביטחון.

עוד הוא אמר כי "על המערכות המחשוביות לתמוך בריבוי אפליקציות תוך פשטות הפעלה ושקיפות למשתמש. זהו המבחן האמיתי. את המשתמש, בשדה הקרב או במפקדה, לא מעניינת כל החוכמה שנמצאת מאחור, מעניין אותו שהוא יוכל להשתמש במערכות בצורה פשוטה". "המערכות לא צריכות להיות היררכיות, אין בלחימה ברשת שום יתרון להיררכיה ולריבוי מפקדות. הן צריכות להיות שטוחה ככל שניתן", הוסיף.

לדברי אפריאט, "קיימת בעייתיות בתחום הנייד. צריך לדעת לשלב את המשאבים הקיימים, למשל תשתיות הסלולר, ולהכניס אותם למרחב הלחימה".

עודד שיחור, טכנולוג ראשי לענן ב-HP EMEA. צילום: ניב קנטור

עודד שיחור, טכנולוג ראשי לענן ב-HP EMEA. צילום: ניב קנטור

"מוטורולה עוסקת בסיוע לתקשוב הצבאי ובמערכות הללו ביום יום", אמר אפריאט. "מערכות שלנו עבדו במהלך צוק איתן ובימים אלה אנחנו שוקדים על רשת הדור הרביעי הצבאית".

"צה"ל רוצה להיכנס לעולם הטכנולוגיות הפתוחות"

עודד שיחור, טכנולוג ראשי לענן ב-HP EMEA, אמר כי "התפקיד שלנו הוא להעביר ארגוני אנטרפרייז גדולים לענן". הוא ציין כי "כשארגון אנטרפרייז מביט על מחשוב הענן, הוא צריך להסתכל בעיניים של ספק שירות, עם מונחים רלוונטיים" והוסיף: "הענן הציבורי עובר טרנספורמציה לדרישות של ארגוני האנטרפרייז".

שיחור ציין ש-"הקוד הפתוח ינהל את הענן העתידי, באמצעות Openstack ותוכנות נוספות, וגם צה"ל רוצה להיכנס לעולם הטכנולוגיות הפתוחות". הוא אמר שקיים פתרון המשלב חומרה עם Openstack ושהוא זול יותר מהפתרונות האחרים לענן ציבורי.

בהמשך הציג שיחור נתוני מחקר שערכה IDC לפיו "72% ממנהלי ה-IT מדברים על ניידות של עומסי עבודה כסוגיה חשובה בעולם הענן ו-71% מאמינים ש-Open standards קריטיים לאסטרטגיית הענן שלהם".

"ארגונים מחפשים אבטחה לא רק בטכנולוגיה אלא גם ב-Operations. לצורך כך, כדאי להם לחפש ספק שיודע לתת שירות מנוהל וקיבל הסמכה לרמות האבטחה הגבוהות ביותר", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים