מיקרוסופט בוחנת גרסה של חלונות סרבר שתפעל על מעבדים של ARM

החברה מריצה גרסת בדיקה של המערכת, שאמורים לפעול על מעבדי ARM בטכנולוגיה של 64 סיביות ולא על מעבדים של אינטל

האם הגרסה תעבור את הבדיקה? ARM

מיקרוסופט (Microsoft) בוחנת גרסה מיוחדת של מערכת ההפעלה שלה לשרתים, חלונות סרבר (Windows Server), שתפעל על מעבדים המיוצרים בטכנולוגיה של ARM ב-64 סיביות, במקום על מעבדי אינטל (Intel). לפי בלומברג (Bloomberg), החברה כבר מריצה גרסת בדיקה. יצוין כי הידיעה לא מספקת פרטים רבים מעבר לכך.

למיקרוסופט יש כבר ניסיון עם מעבדים בטכנולוגיית ARM. אמנם, גרסת חלונות RT שלה למעבדים אלה, יחד עם טאבלט ה-Surface RT, לא ממש הצליחה להימכר, בלשון המעטה, אך אי אפשר להתעלם מהניסיון שהחברה צברה במהלך הזה עם מעבדי ARM.

מצד שני, החברה הבריטית לא מסתירה את רצונה לפרוץ משוק הטלפונים החכמים והטאבלטים, בו היא שולטת ואינטל מנסה לתפוס נפח שוק משמעותי, גם אל תחומים אחרים. אחד הבולטים שבהם הוא תחום השרתים, במיוחד כאלה ייעודיים, בהם הדבר החשוב יותר הוא צריכת כוח נמוכה ככל האפשר – תחום בו ARM מתמחה. צריכת כוח נמוכה יותר פירושה הקטנה משמעותית של הוצאות מערכת המחשוב על חשמל – דבר שחשוב במיוחד לארגונים גדולים.

בנוסף, בשוק הארגוני, ללינוקס (Linux) יש מעמד משמעותי. לא מעט חברות בתחום השרתים ומערכות ההפעלה מבוססות לינוקס, משתפות פעולה תחת הנהגתה של רד-האט (Red Hat) כדי להביא את מעבדי ה-ARM ב-64 סיביות למרכזי הנתונים. כמה מהן כבר סיפקו מספר דוגמאות עובדות, כולל קנוניקל (Canonical), שעומדת מאחורי אובונטו (Ubuntu). ייתכן שמיקרוסופט לא רוצה להישאר מאחור והיא חפצה שתהיה לה את היכולת הזו גם כן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים