מתחילים את שנת תשע"ה: סבב מינויים באגף התקשוב

סא"ל טליה גזית מונתה לתפקיד מפקדת ממר"ם, סא"ל אמיר נויבר יועלה לדרגת אל"מ ויקים את מנהלת ה-ERP הצה"לית וסא"ל עומר דגן יועלה אף הוא לדרגת אל"מ ויפקד על מחלקת מצפ"ן ● אגף התקשוב של צה"ל משנה את פניו

נערכים לתוכנית הגדולה. חיל הקשר והתקשוב של צה"ל

צה"ל פותח את השנה בהודעה על סבב מינויים באגף התקשוב, ובראשם מינויה של סא"ל טליה גזית לתפקיד מפקדת ממר"ם. היא תועלה לדרגת אל"מ ותחליף בתפקיד את אל"מ חנן איסרוביץ'. הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, אישר את סבב המינויים, ובכלל זה את מינויה של גזית.

ממר"ם היא יחידת המחשב הראשונה שנוסדה בצה"ל, וככזו נותנת שירותי מחשב לחילות צה"ל ולאגפי המטה הכללי. היחידה נוסדה ב-15 ביולי 1959, לקראת רכישת המחשב הראשון של צה"ל. פירושם המקורי של ראשי התיבות ממר"ם היה "מרכז מחשבים וריישום ממוכן", אולם במשך השנים חדלו המילים "רישום ממוכן" לשקף את עיקר פעילות היחידה, ולראשי התיבות ניתנו משמעויות חדשות מדי זמן מה, בהתאם לשינוי תחומי פעולותיה של היחידה. ראשי התיבות הנוכחיים מייצגים את השם "מרכז מחשבים ומערכות מידע".

בתפקידה האחרון שירתה סא"ל גזית כראש ענף תב"ל ביחידת לוטם. עם מינויה לתפקיד החדש היא תהיה המפקדת ה-17 במספר של ממר"ם והאישה השלישית בתפקיד. אל"מ מירי קדמיאל הייתה המפקדת האישה הראשונה של ממר"ם ושימשה בתפקיד בין 1994 ל-1999. אילה חכים, לימים תא"ל ומפקדת יחידת לוטם, שירתה כמפקדת ממר"ם בשנים 2006-2010.

בתוך כך פורסם כי אל"מ ח' ייכנס לתפקיד ראש מחלקת ההגנה בסייבר. אל"ם ח' החל את שירותו בחיל הרגלים ולאחר מכן ביצע כמה תפקידים באגף התקשוב. הוא יחליף בתפקידו את אל"מ נ', שמסיים שתי שנות פיקוד על מחלקת ההגנה.

סא"ל עומר דגן יועלה לדרגת אלוף משנה וייכנס לתפקיד מפקד מחלקת מצפ"ן (מערכות צבאיות לפו"ש וניהול) – בית התוכנה של יחידת לוטם באגף התקשוב. בעבר שירת סא"ל דגן כרל"ש ראש אגף התקשוב לשעבר, אלוף (מיל.) עמי שפרן, וכראש ענף עוצמה ביחידת לוטם. דגן יחליף את אל"מ אבנר זיו.

מינוי נוסף הוא של סא"ל אמיר נויבר, שיועלה לדרגת אל"מ ויקים את מנהלת ה-ERP הצה"לית. סא"ל נויבר הגיע מהמערכים הטכנולוגיים של אמ"ן ובעבר שירת כראש ענף במחלקת מצפ"ן. נויבר ישב במסגרת התפקיד החדש ביחידת מצפ"ן שביחידת לוט"ם שבאגף התיקשוב ויהיה כפוף למפקד מצפ"ן. הפרויקט צפוי להסתיים בשנים 2017-2018, וישרת עשרות אלפי משתמשים בצבא.

במרץ השנה פורסם בלעדית באנשים ומחשבים כי הצבא יוצא – שוב – לפרויקט ERP כלל-צה"לי מבוסס סאפ (SAP) במאות מיליוני שקלים. לפני כמה שנים החל הצבא בהקמת מערכת ERP כוללת, ביטל אותה ולאחר מכן, כאמור, יצא שוב לפרויקט בתחום.  התנעת הפרויקט בימים אלה מבוססת על אישרור החלטה אותה קיבל הרמטכ"ל גנץ ב-2011, ושלא יצאה אז לפועל מסיבות תקציביות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יאיר

    טליה היא נהדרת!!! בחירה נפלאה!!! תמחוק את חרפת נועם רוזנפלד באופן סופי ומוחלט (למרות שגם חנן עשה עבודה לא רעה ונפטר מאסלן.

אירועים קרובים