הממשלה תעניק לאינטל יותר ממיליארד שקלים

אושרה על ידי הממשלה התוכנית של אינטל, במסגרתה היא תשקיע במפעל בקריית גת שישה מיליארד דולר ותקבל מהמדינה 300 מיליון, במטרה להפוך אותו למתקדם בעולם בטכנולוגיית השבבים

מפעל אינטל בקריית גת. צילום: יח"צ

משרדי האוצר והכלכלה אישרו היום (ב') את תוכנית ההשקעות של אינטל (Intel), במסגרתה תשקיע החברה כשישה מיליארד דולר (כ-22 מיליארד שקלים) בשדרוג המפעל שלה בקריית גת. המדינה תעמיד לאינטל מענק של 300 מיליון דולר.

במסגרת התוכנית תחל אינטל להעסיק אינטל עד ל-2023 קרוב ל-1,000 עובדים חדשים, בנוסף להבטחת העסקתם של 2,500 העובדים הקיימים בחברה, בהתאם לתוכנית העסקית. החברה התחייבה בנוסף כי 50% מעובדיה יתגוררו בגדרה ודרומה, וכי היא תבצע רכש גומלין בישראל בהיקף מצטבר של כ-550 מיליון דולר ורכש מקומי נוסף בהיקף של כ-400 מיליון שקלים מדי שנה.

על פי התוכנית, אינטל תהפוך את מפעלה בקריית גת למתקדם בעולם בטכנולוגיית שבבים והוא יזכה במעמד של מפעל מועדף מיוחד, כפי שאושר על ידי מנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן, מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג, ומנהל רשות המסים, משה אשר. ממשרד האוצר נמסר כי מעמד זה יינתן על פי החוק לעידוד השקעות הון, לאחר שהוכח כי "המפעל יתרום תרומה מהותית לפעילות הכלכלית בישראל ויניב תשואה גבוהה למשק, ויש בו כדי לקדם יעדים לאומיים של כלכלת ישראל".

המעמד של מפעל מועדף יזכה את אינטל במס חברות בשיעור של 5% בלבד עד 2023 ואת המענק של 300 מיליון הדולרים, שיתפרס על פני חמש שנים. המענק אמור להביא לגיוסם של אלפי עובדים חדשים בשנים הקרובות, לצורך שדרוגו של המפעל בקריית גת לטכנולוגיה המתקדמת בעולם לייצור רכיבים מיקרו-אלקטרוניים.

בפעם הראשונה, העמידה המדינה קריטריונים ברורים, שייבחנו לאורך כל תקופת הזכאות, בהם הגדלת כושר הייצור, ביטול האפשרות להוריד את מספר המועסקים אם גובה ההשקעות יפחת, הגדלה של לפחות 10% ברכש המקומי לעומת השנה שעברה והוספה של השקעה במוסדות מחקר אקדמיים.

שר האוצר, יאיר לפיד, אמר כי "ההשקעה של אינטל מהווה נכס אסטרטגי עבור התעשייה הישראלית. זוהי ההשקעה הגדולה ביותר של חברה זרה בישראל אי פעם וזו הוכחה נוספת שישראל נמצאת בקדמת תעשיית הטכנולוגיה והחדשנות. שדרוג המפעל יביא ליצירת כ 1,000 מקומות עבודה חדשים שיספקו תעסוקה לתושבי הדרום ועוד אלפי מקומות עבודה במעגל שני. נמשיך לפעול ליצירת סביבה עסקית אטרקטיבית בכדי להגביר את ההשקעות בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים