מיקרוסופט רכשה את המפתחת של מיינקראפט תמורת 2.5 מיליארד דולר

רכישת המשחק הפופולרי היא הגדולה ביותר שביצעה מיקרוסופט מאז נכנס לתפקידו סטיה נדלה, מנכ"ל החברה, בתחילת השנה

מיינקראפט

עכשיו זה סופי: בהמשך לידיעות שפורסמו בנושא, מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה כי הגיעה להסכם לרכישת Mojang השבדית, המפתחת של המשחק הפופולרי מיינקראפט, תמורת 2.5 מיליארד דולר. זו הרכישה הגדולה ביותר שביצעה מיקרוסופט מאז נכנס לתפקידו סטיה נדלה, מנכ"ל החברה, בתחילת השנה.

נדלה ציין בהודעה שפרסמה הענקית מרדמונד כי "מיינקרפט הוא יותר ממשחק וידיאו נפלא – זו פלטפורמה עולמית פתוחה, שנהנית מקהילה נמרצת שחשובה לנו מאוד. העסקה פותחת שלל הזדמנויות עבורנו ועבור הקהילה".

הרכישה תאפשר למיקרוסופט לתגבר את היצע התכנים עבור מכשירי חלונות פון (Windows Phone)  ולבצר את אחיזתה במותג המצליח של המשחק עבור קונסולות Xbox. כיום מוצע מיינקרפט עבור מכשירי iOS ואנדרואיד (Android), אך לא עבור מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט.

עד כה נמכרו 50 מיליון עותקים של המשחק, שהפך לתופעה תרבותית. המשחק יצא לאור בראשונה ב-2009 והוא נודע בכך שאין בו יעד מסוים. מהשחקנים לא מצופה דבר, הם יכולים ליצור עולמות משלהם ולחוות עולמות שיצרו אחרים. חלק מהם לוחמים בזומבים ואחרים משחזרים ספינות חלל מיצירות אחרות של מדע בדיוני, למשל.

"השחקנים של מיינקרפט הפכו את המשחק למשהו שעולה על כל הציפיות שלנו. הרכישה על ידי מיקרוסופט פותחת פרק חדש בסיפור המופלא של מיינקרפט", מסר מנכ"ל Mojang, קרל מנה, בעקבות פרסום העסקה.

מרכוס פירסון, מייסד  Mojang ומי שנחשב למוח היצירתי שמאחורי המשחק, יפרוש מהחברה בעקבות הרכישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים