עובדי סאפ ישראל התאגדו בהסתדרות

. מימוש זכות ההתאגדות מהווה את המפתח לקידום השוויון ולצמצום פערים בחברה הישראלית. איור: BigStock

שלושה ימים אחרי שעובדי סאפ (SAP) הקימו ועד פעולה על מנת להצטרף להסתדרות כ-650 עובדי הסניף הישראלי של ענקית התוכנה הגרמנית התאגדו היום (א') בהסתדרות.

קרוב ל-40% מהעובדים חתמו על טפסי ההצטרפות לארגון היציג, כך הודיע הבוקר עמיחי סטינגר, סמנכ"ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, להנהלת החברה. מההסתדרות נמסר כי עובדי סאפ ישראל מצטרפים ליותר מ-20 אלף עובדים שכבר מאורגנים באיגוד המקצועי החדש שהקימה ההסתדרות לעובדי הסלולר, האינטרנט והיי-טק.

מוועד הפעולה של עובדי סאפ ישראל נמסר כי "יציבות החברה והצלחתה חשובים לנו ולכן אנו מבקשים להיות מעורבים בהחלטות על עתידנו. בחרנו להתאגד בהסתדרות בגלל שבישראל שנת 2014, גם העובדים בענף ההיי-טק רוצים ביטחון תעסוקתי. אנו קוראים להנהלה לפתוח עמנו במשא ומתן ולעגן את ההסכמות בין הצדדים בהסכם הקיבוצי".

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, אמר כי "אני מברך את עובדי סאפ ישראל על שבחרו לעשות שינוי חברתי, באמצעות התארגנות בהסתדרות. התאגדות זו היא עדות נוספת לכך שיותר ויותר עובדים בענפים מרכזיים במשק, גם ענפים שלא היינו רגילים לראות בעבר בהקשר זה, מאמינים היום בכוחה של העבודה המאורגנת. מימוש זכות ההתאגדות מהווה את המפתח לקידום השוויון ולצמצום פערים בחברה הישראלית". הוא סיים באומרו כי "אני קורא להנהלת סאפ להכיר בהתאגדות ולפתוח במשא ומתן עם העובדים, לשם הסדרת תנאי העסקתם בהסכם הקיבוצי".
מסאפ ישראל נמסר כי "החברה קיבלה את פניית ההסתדרות. סאפ ראתה ותמשיך לראות לנגד עיניה את טובת כלל עובדיה. החברה תקיים את הבדיקות הנדרשות ותפעל בהתאם למתחייב בחוק".

ההתאגדות בסאפ ישראל היא המשך מגמת התאגדות העובדים בתעשייה: אחרי חברות הסלולר בזק בינלאומי ונס,  ובעקבות הקמת איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, הגיע עכשיו תורם של עובדי סאפ בישראל.
חברי ההתארגנות החלו להחתים את עמיתיהם על טפסי הצטרפות לארגון באמצע השבוע שעבר. לדברי העובדים, הם מבצעים את המהלך כדי לשמור ולשפר את תנאי עבודתם ולהצטרף אל עובדי סאפ רבים מעבר לים, שכבר מאוגדים. הם טענו כי הצליחו להחתים עשרות עובדים בתוך שעות בודדות וכי יגיעו ליעדם עד סוף השבוע – ואכן עמדו ביעד.

לצורך ההתארגנות הקימו העובדים ועד פעולה ובו שבעה חברים – אבי רוקח, גד רביד, בוריס מיכאילובסקי, ערן גולדנברג, מיכה אזולאי, אלכס טורקוביץ' וצחי אדטו – ופתחו דף פייסבוק (Facebook) מיוחד. במנשר שהם פרסמו בדף ומפיצים לעובדים נכתב כי "מזה זמן רב אנו עדים לשינויים ושחיקה בתנאי העבודה שלנו, הפוגעים במעמדנו כעובדים. לאחרונה חווינו שוב צמצומים ושינויים דרמטיים בחברה, מבלי שלנו, העובדים, לב ליבה של החברה, הייתה היכולת להשפיע". הם מסרו כי "הגיעה העת לממש את זכותנו וחובתנו לקחת אחריות משותפת על עתידנו".

חברי ועד הפעולה מנו את היתרונות שיהיו, לדבריהם, לסאפ עצמה מהתאגדות העובדים: "אנו, עובדים ועובדות מסורים בסאפ, אוהבים את החברה ומאמינים בעתידה. מתוך אחריות ואמונה כי מקום עבודה שטוב לעובדיו הוא מקום עבודה טוב יותר, רווחי ומתקדם יותר, אנו רואים בהתאגדות העובדים בסאפ יוזמה מבורכת. יחסי עבודה טובים בין המעסיק לעובדים הם מפתח לשימור עובדים, לשביעות רצון גבוהה ולהצלחת החברה".

"אנחנו מאמינים כי כל ארגון מצליח בזכות העובדים שלו, וכדי להצליח עליו לשתף את העובדים בהצלחתו", סיכמו חברי הוועד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים