הרי החדשות והשעה: חלונות 9

מיקרוסופט חושפת את השינויים שביצעה בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה: כפתור ה-"התחל" שב ולעומת זאת, סרגל התפריטים הוותיק הוסר

מיקרוסופט (Microsoft) חושפת עוד מידע על מערכת ההפעלה הבאה שלה: חלונות 9. כבר הודיעה שכפתור ה"התחל" המדובר  ישולב רק בגרסה הבאה של מערכת ההפעלה שלה, אבל זה אינו השינוי היחיד שהחברה שומרת עבור חלונות 9.

שינוי בולט אחר שצפויים המשתמשים לחזות בו בחלונות 9, לעומת 8.1, הוא היעלמותו של ה-Charm Bar, אותו פס כלים שמופיע כיום כשגוררים את האצבע מקצה המסך הימני (בחלונות בעברית) או על ידי הזזת סמן העכבר לפינה הימנית העליונה של המסך, וזאת בסביבת האריחים של מערכת ההפעלה.

במקום להשתמש בפס התפריט הזה, מיקרוסופט תציע את הכלים הכלולים בו, כמו החיפוש והגישה למערך ההגדרות, באמצעות תפריט אחר חדש שיהיה זמין ונגיש יותר. הפס ייעלם קודם כל בגרסה השולחנית של מערכת ההפעלה, שבדרך כלל מופעלת גם כך או כך באמצעות מקלדת ועכבר, ובעדכונים בהמשך גם מהגרסאות למחשבים ולטאבלטים עם מסכי מגע.

שינוי מהותי יהיה תמיכה מובנית בשולחנות עבודה וירטואליים, כך שניתן יהיה להכין שולחנות עבודה שונים למצבי עבודה שונים או למשתמשים שונים בקלות. בנוסף, לפי ההערכות שהועלו ברחבי הרשת ובעקבות הביקורות על מערכת ההפעלה הנוכחית, תוקדם הסקירה הציבורית המקדימה ותופץ עוד לפני סוף 2014.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים