מסתמן: ספקיות האינטרנט יחויבו להציע ללקוחות סינון אתרים בחינם ובאופן יזום

משרד התקשורת שוקל לשנות את המדיניות בנושא, על מנת להגביר את המודעות לתוכנות הללו ● ההצעה תיעשה באמצעות משלוח SMS או אי-מייל במועד ההתקשרות, בעת חידושה או פעם בשנה

משרד התקשורת שוקל לחייב את ספקיות האינטרנט להגביר את המודעות של לקוחותיהן לתוכנות סינון אתרים ולהציע להם את השירות באופן ישיר ויזום – וללא תשלום.

כיום מחייב המשרד את החברות לספק ללקוחות תוכנות לסינון אתרים בחינם אם הם מבקשים זאת. אולם, למשרד הסתבר כי שיעור המנויים שעושים זאת הינו זעום. משרד התקשורת סבור כי הדבר נובע מחוסר מודעות בציבור הן לסכנות הקיימות ברשת והן לאמצעים שיכולים לסייע להתגונן מפניהן, על אף קמפיין נרחב לעידוד המודעות לסכנות ברשת שעלה לפני כמה חודשים. בנוסף, התברר כי החברות שמחויבות לספק את השירותים ללא תשלום נמנעות מלהציע זאת לציבור הרחב באופן הנדרש.

לכן, שוקל משרד התקשורת לחייב את החברות להציע את שירותי הסינון באמצעות משלוח הודעת SMS או דואר אלקטרוני במועד ההתקשרות, בעת חידושה ובכל שנה ושנה. החברות יחויבו בנוסף לאפשר סינון לפי שעות הגלישה והתקנה של תוכנות הסינון גם על מכשיר הסלולר של המנוי.

גלעד ארדן, שר התקשורת, ציין כי "הורים רבים עדיין לא מודעים לאפשרות לדרוש תוכנות סינון שיגנו על ילדיהם ויאפשרו גלישה בטוחה. החברות מסתירות את השירות שניתן בחינם ואנחנו נחייב אותן להגביר את המודעות באופן אקטיבי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים