אקזיט כחול לבן: אורקל קונה את TOA הישראלית תמורת 100 מיליון דולר

הנרכשת מספקת תוכנה בענן לניהול צוותי שירות בשטח ● אנליסטים ציינו כי אורקל שילמה את הסכום, שנחשב גבוה יחסית, עקב הרצון שלה להעמיק את אחיזתה בעולם הענן ולשפר את הקשר של לקוחותיה מול הלקוחות שלהם

לארי אליסון, המייסד, היו"ר ומנהל הטכנולוגיות הראשי של אורקל. צילום: פלי הנמר

אורקל (Oracle) רכשה את TOA Technologies – חברה ישראלית שמספקת מיחשוב ענן לניהול צוותי שירות בשטח ונוסדה על ידי יובל בריסקר ועירד כרמי. היקף הרכישה לא פורסם, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על 100 מיליון דולר.

אנליסטים ציינו כי יש שתי סיבות לסכום הגבוה יחסית אותו שילמה אורקל תמורת הרכישה: רצונה להעמיק את אחיזתה בעולם מיחשוב הענן ולשפר את הקשר של הלקוחות הארגוניים שלה עם הלקוחות שלהם.

TOA מספקת תוכנה בענן לניהול הצוותים, במה שמכונה "המייל האחרון" של שירות הלקוחות. התוכנה שפיתחה מבצעת מיטוב של הקשר בין הנציגים במוקדי השירות לאנשי השירות בשטח ומאפשרת, נמסר, ניצול יעיל יותר שלהם מול הלקוחות.

התוכנה מסופקת במתכונת SaaS (תוכנה כשירות). היא מנהלת את המעקב אחר הבקשות בזמן אמת מרגע קליטתן במוקד, כדי שאפשר יהיה לתזמן את פעולת אנשי השירות בשטח באופן יעיל ונכון יותר. היא אף עורכת מעקב אחר מלאי המוצרים של החברה ומנתחת את נתוני המלאי. בעזרת מנוע ניתוח סטטיסטי פרי פיתוחה, היא מספקת יכולת לטובת חיזוי התנהגות הצרכנים, חיזוי ביקושים עתידיים ומתן מענה מיטבי לביקושים אלה, נמסר. ETAdirect, חבילת יישומי הענן של TOA, מודדת בצורה פרטנית את כל מה שקורה בשטח ויוצרת דפוסי ביצועים לעובדי השטח וללקוחות.

החברה הוקמה ב-2003 על ידי בריסקר, המשמש כנשיא משותף ומנכ"ל, וכרמי, המשמש כ-CTO ונשיא משותף. בריסקר הוא אדריכל בעל תואר בעיצוב סביבתי מבצלאל ותואר שני בקולנוע מאוניברסיטת ניו-יורק. כרמי הוא מוזיקאי, בעל תואר שני בתחום מהמכון למוזיקה בקליבלנד. הוא מופיע כחלילן ראשי בקונצרטים ברחבי העולם. מטה החברה מצוי בביצ'ווד שבאוהיו, ויש לה 500 עובדים, עם משרדים במקומות שונים בתבל. השניים עבדו בעברם בסטארט-אפ הישראלי מקסביל (MaxBill), שמספק פתרונות שירות לקוחות ובילינג. TOA גייסה 96.2 מיליון דולר מקרנות הון-סיכון ומחזור המכירות שלה עמד ב-2012 על 42 מיליון דולר. על לקוחותיה נמנות וודפון (Vodafone), ריקו (Ricoh) ו-וירג'ין מדיה (Virgin Media) ולדבריה, היא מטפלת בכל שנה ביותר מ-120 מיליון אירועי שירות.

דיוויד ואפ, סגן נשיא קבוצת מוצרי הפיתוח של אורקל, אמר כי "השירות בשטח הוא היבט קריטי של שירות לקוחות. עם שילוב TOA בשירותי הענן של אורקל ועם הממשק בינה לבין מערכת ה-ERP שלנו, נוכל להציע לחברות את היכולת לתאם אינטראקציות לגבי מוצרים או שירותים בצורת 'פנים מול פנים', ובכך למטב את השירות ללקוחות מול המוקד והנציגים בשטח. לשרשרת השירות יהיה יותר מידע על הלקוחות והתפעול יהיה יעיל יותר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רמי

    איזה אקזיט? אם השקיעו בחברה 96 מליון דולר והיא נמכרה די הרבה שנים אחרי שהוקמה (11 שנים) ב 100 מליון זה לא אקזיט, זו יציאה מכובדת. החברה מוכרת ב 42 מליון דולר בשנה (לפחות כך היה לפני שנתיים) וכנראה לא מרוויחה או מרוויחה ממש קצת. ז"א חברה מנופחת ולא יעילה.

אירועים קרובים