יבמ הציגה תוכנה שאמורה לסייע בקבלת החלטות על סמך נתונים שנאספים מתגי RFID

התוכנה נועדה לסייע למוסדות ממשל וחברות חשמל לקבל החלטות באמצעות תגי RFID שמותקנים בדרכים מהירות ורשתות חשמל ● התוכנה, המכונה WebSphere Sensor Events, מבוססת על טכנולוגיה שיבמ מתארת כ-"עיבוד של אירועים עסקיים", ומקורה ברכישה של חברת AptSoft ב-2008, וכן על טכנולוגיות של WebSphere וטיבולי

בחברות עסקיות מוצאים שימושים רבים לתגי זיהוי שפועלים בתדר רדיו (תגי RFID), אך האתגר העיקרי נובע עדיין מהצורך לעבד את הנתונים שנאספים בעזרת תגים אלה למידע שעל פיו ניתן לקבל החלטות. יבמ (IBM) הציגה שלשום (ג') תוכנה שמחלצת נתונים מתגי RFID ומסוגים נוספים של חיישנים, ומעבירה אותם למערכות עסקיות שמגיבות לשינויים או לאירועים על סמך הנתונים שנאספו.

ביבמ מבקשים להציע את התוכנה למוסדות ממשל או לחברות חשמל, למשל, כדי שאלו יוכלו לקבל החלטות על סמך נתונים שנאספים מתגי RFID שמותקנים בדרכים מהירות ורשתות חשמל. המערכת יכולה לסייע, בין השאר, למעקב אחר זרמי מים, איכות האוויר ומעבר האנרגיה ברשתות החשמל, על פי יבמ.

התוכנה החדשה, אשר מכונה WebSphere Sensor Events, מבוססת על טכנולוגיה שיבמ מתארת כ-'עיבוד של אירועים עסקיים' ומקורה ברכישה של החברה הפרטית AptSoft ממסצ'וסטס, בשנת 2008, וכן על טכנולוגיות של WebSphere וטיבולי (Tivoli).

מנהלי המערכת יכולים לשנות את הפרמטרים שעל פיהם מתקבלות ההחלטות ולגרום לתוכנה להגיב בצורות שונות לנתונים שנאספים – במקום להיות כבולים לתגובה אחת שנקבעה מראש לכל מצב נתון. הנתונים שנאספים על ידי התוכנה יכולים לשמש מערכות של תובנה עסקית, דוגמת תוכנות Smart Analytics System או קוגנוס (Cognos) של יבמ, ולסייע למוסדות ממשל או חברות עסקיות לשפר את החיזוי והתגובה לאירועים.

ביבמ עצמה נעזרים בתוכנת WebSphere Sensor Events כדי לאסוף נתונים מחיישנים שעוקבים אחר מחשבים, מתגים וקלטות גיבוי במרכזי הנתונים, ולהגיב מיד, למשל, להעברות של ציוד יקר ללא אישור.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צ'קים

    הדפסת צ'קים - הבטיחותיים ביותר בישראל נגד זיופים! הדפסת צ'קים לכל התוכנות בהתאמה מושלמת והדרכה של נציגנו ללא תשלום. הזמנת צ'קים נוחה ומהירה.

  2. גיא

    מקור טכנולוגיות מיבאת ומשווקת מגוון רחב של מערכות RFID , תגי קרבה, כרטיסים חכמים ופתרונות נוספים בתחום. מטלפונים שאני מקבל מלקוחות שמתעניינים בתחום ה-RFID, רובם לא מוכנים להשקיע את הסכום הגדול הכרוך בהטמעת מערכת RFID ולא תמיד מעניין אותם האם יש החזר השקעה או לא. לפרטים נוספים: פורום RFID RFID ציוד RFID

  3. ישי בועזסון

    כבר הרבה זמן אנחנו שומעים על היתרונות העצומים הגלומים ב-RFID לתחום הלוגיסטיקה. האם יש ממש מאחורי כל הדיבורים? הרי פוסט בנושא: http://supplychain.co.il/archives/153 בנוסף, בארץ משתמשים באיסוף נתונים מתגי RFID ותמיכה בקבלת החלטות על סמך המידע שנאסף כבר יותר מעשרים שנה, ברפתות החכמות בקיבוצים בהם הפרות מתוייגות.

אירועים קרובים