מייק דזנס, יבמ: "כולנו נפרוש לפני שהמיינפריים ימות"

"הדיבורים על מות המיינפריים לא יתממשו - הוא משנע 90% מהמידע הארגוני בעולם", כך אמר דזנס, סגן נשיא ומנהל קו עסקי המיינפריים בחברה ● הוא דיבר על היתרונות במערכת המיחשוב הוותיקה, שחוגגת בימים אלה 50 שנים

"כבר שנים מדברים על מות המיינפריים – וזה לא קורה ולא יקרה. כולנו נפרוש לפני שהמיינפריים ימות. מערכות המיינפריים מטפלות ומשנעות בכ-90% מהמידע הארגוני בעולם", כך אמר מייק דזנס, סגן נשיא יבמ (IBM) העולמית ומנהל קו עסקי המיינפריים בחברה.

דזנס התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת כנס שערך הסניף הישראלי של הענק הכחול, במלאות 50 שנים להולדת מחשב המיינפריים. הוא היה דובר המפתח בכנס. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים ובחסות יבמ וטנגרם, נערך אמש (ג') באולם האירועים East בתל אביב, בהשתתפות כ-150 מלקוחות החברה. הנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, בעברו מנהל השיווק של יבמ ישראל ובוגר ממרם – מרכז המחשבים הראשון לאימוץ המיינפריים בישראל, שעושה זאת מאז ועד היום.

על פי דזנס, "אנחנו כאן 50 שנים, שבהן שינינו את הפלטפורמה, על פי הציפיות שעלו מהשטח, מהלקוחות. אנחנו מבינים את השינויים והמגמות בשוק: כך, הבאנו את הלינוקס (Linux) לפני 13 שנים, וזאת הייתה אבן דרך, שבה הבנו מה תהיה מערכת ההפעלה השולטת בשוק. כיום, הלינוקס מהווה 28% מקיבולת המיינפריים המותקנת וקצב הגידול שלו גדול יותר מזה של מערכות בסביבת Z".

"לקוחות רבים שלנו מפעילים מיינפריים ומעדכנים את המערכות שלהם", אמר דזנס. " מאז הוצג הדור החדש של המחשב הזה לפני כארבע שנים הצטרפו אלינו 260 לקוחות כאלה, כחלק מלקוחות חדשים רבים שהצטרפו אלינו. כל החברות הגדולות בעולם מכל תחומי התעשייה מפעילות מיינפריים. בסיס ההתקנות הגדול ביותר שלנו הוא במגזרי השירותים הפיננסיים, שירותי הבריאות, וגופי הממשלה והביטחון". יצוין כי בכנס שערכה יבמ באפריל בניו-יורק במלאות 50 שנים למיינפריים היא הציגה שורה של פתרונות חדשים למערכת הוותיקה.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

דזנס ציין כי "לקוחות קונים מיינפריים על בסיס השיקולים החשובים לעסקים שלהם. הם בונים עסק על בסיס SLA (הסכם רמת שירות), מודל העלויות והאפשרות להציע ערך מוסף. זו פלטפורמה שניתנת למדרוג נרחב, שבה אתה מתחיל פעילות חדשה על גבי תצורה בסיסית ומסוגל לצמוח ללא מגבלות".

כך, אמר דזנס, "רבים מספקי השירותים החדשים מעריכים את האפשרות להתחיל בקטן ולצמוח. אחד היתרונות החשובים האחרים של המיינפריים הוא האבטחה ברמה הגבוהה ביותר".

לאן פונה ה-IT?
דזנס ציין כי "יחד עם המגמות אליהן פונה עולם ה-IT, לרבות יישומי מיחשוב ענן, ניתוח אנליטי ומובייל, יש יתרונות הייחודיים למיינפריים בכל הנוגע ליכולות ההקצאה, הווירטואליזציה והאפשרות להפעיל ענן פרטי או ציבורי. אנשים מקימים עננים פרטיים באמצעות מיינפריים, לפריסת יישומים ותשתיות בארגון. ספקי שירותים מנוהלים מקימים שירותים על בסיס המיינפריים ומספקים אותם ללקוחות".

"אנחנו משקיעים בניתוח האנליטי", הוסיף. "עולם מחסני הנתונים, ה-DWH, התפתח משמעותית בשני העשורים האחרונים משאילתות לניתוח בזמן אמת. כאשר ליבת הנתונים קיימת על המיינפריים, ניתן להפעיל ניתוח אנליטי קרוב אליה ככל האפשר. כך, אפשר לעבוד על מידע טרי ומעודכן, ולקבל את ההחלטות הטובות ביותר".

הוא ציין כי "גם בעולם המובייל אנחנו רואים התפוצצות של השימוש במכשירי קצה ניידים – וכמויות התנועות במיינפריים המתבצעות ממכשירים כאלה מזנקות במקביל".

"הזינוק שנרשם בעידן האינטרנט הוא כלום לעומת עידן המובייל", הסביר דזנס. "צריך לחשוב על בנקאות בעולם המובייל: אנחנו צריכים לספק את הטכנולוגיה שתאפשר גישה נוחה למידע במיינפריים ולהציע תמחור שישמור על התחרותיות שלו".

לשאלת אנשים ומחשבים האם המובייל והענן הם אויבי המיינפריים השיב דזנס בשלילה: "להפך. השקענו המון בהבאת הענן והמובייל למיינפריים וכיום, כשחושבים על השירותים, האבטחה וטווח המדרוג, יחד עם ההתמקדות בענן, באנליטיקה ובמובייל, מקבלים שילוב ואיזון בין היכולות הוותיקות".

"יש מחסור באנשים עם מיומנויות למיינפריים"
"על מנת לאפשר את כל אלה, נדרש כוח אדם מומחה", הדגיש דזנס. "יש מחסור באנשים עם מיומנויות למיינפריים ולכן אנחנו, ביבמ, מפעילים מיזם אקדמי: אנחנו עובדים עם 1,400 אוניברסיטאות ב-70 מדינות, שמאמצות תוכניות לימודים וקורסים אותם פיתחנו. עד היום הוכשרו במסגרות האלה 180 אלף סטודנטים. מפעים ומעורר השראה לראות את הצעירים, בני ה-20 פלוס, נחשפים ליכולות של המערכת".

מיזם נוסף אותו הזכיר דזנס הוא "תחרות 'המאסטר של המיינפריים' שאנחנו מקיימים לבני נוער, בה השתתפו עד כה 70 אלף איש".

"בסופו של דבר", סיכם דזנס, "למיינפריים יש עתיד ורוד. אנחנו ממשיכים לפתח ולשנות את המערכות הללו. לא נשנה את הגישה שלנו גם ב-50 השנים הקרובות: עלינו להוביל, לראות את העתיד ולהבין את הטכנולוגיות והמגמות העתידיות בתעשייה – ולהתאים את המיינפריים אליהן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים