חילן רוכשת את נס ישראל תמורת 145 מיליון שקלים

נס, אחת החברות הוותיקות בהיי-טק הישראלי, היא בעלת מחזור של 700 מיליון שקלים ומעסיקה כ-2,500 עובדים ● הרכישה איננה כוללת את TSG - החטיבה הביטחונית של נס - ואת המסלקה הפנסיונית, המשמשת כחברה נפרדת ● נס תמשיך בפעילותה כיחידה עצמאית ושחר אפעל ימשיך לכהן כמנכ"ל שלה

חילן הודיעה הבוקר (א') על רכישתה של נס ישראל תמורת 145 מיליון שקלים. הפעילות של הנרכשת, אחת החברות הוותיקות בענף ההיי-טק הישראלי, היא בעלת מחזור של 700 מיליון שקלים. נס מעסיקה כ-2,500 עובדים ויושבת בקריית עתידים בתל אביב.

סכום הרכישה נמוך משמעותית מזה בו רכשה את נס ב-2011 חברת CVCI מקבוצת Citi, שעמד על כ-307 מיליון דולר (יותר ממיליארד שקלים). הרכישה איננה כוללת את TSG – החטיבה הביטחונית של נס – ואת המסלקה הפנסיונית, המשמשת כחברה נפרדת בשם SwiftNess. יצוין כי נס ישראל צפויה להישאר עצמאית ולא צפויים שינויים בפעילויות החברה. שחר אפעל ימשיך לשמש כמנכ"ל שלה. אפעל ירכוש במועד השלמת העסקה 10% מהחברה וימשיך לכהן בתפקידו. הוא שימש כמנכ"ל החברה עד 2008 וחזר לפני כחצי שנה. במהלך תקופה זו הוביל אפעל תוכנית ארגון מחדש, שהחזירה את החברה למיקוד עסקי ולפסי רווחיות. "אני מאמין מאוד בנס וביכולתה להצליח גם בסביבת שוק מאתגרת", אמר, "החיבור לחילן, חברה ישראלית שמשלבת ניהול עסקי יציב לצד אסטרטגיית צמיחה שהוכיחה עצמה, יסייע לצמיחתה ויציבותה של נס".

נס ישראל עוסקת במיקור-חוץ לארגונים, פתרונות מיחשוב עסקיים, פיתוחי תוכנה ושיווק ומכירת מוצרי IT. חילן עוסקת בשני מגזרי פעילות מרכזיים: מתן שירותי שכר ונוכחות ומשאבי אנוש באמצעות מערכות מיחשוב, והיא בין המובילות בישראל בתחום זה. בנוסף, חילן עוסקת בתחום תשתיות המיחשוב ואבטחת המידע באמצעות החברה הבת !We-אנקור ובייצוג יצרנית תוכנת הבינה העסקית קליק ויו (QlikView) בישראל.

מחילן נמסר כי "תחומי פעילותה של נס משלימים לתחומי הפעילות שלנו והחיבור בין שתי החברות ייצור גוף מוביל במשק בתחומי ה-IT, עם מחזור מכירות של למעלה ממיליארד שקלים וכ-3,000 מועסקים". חילן נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב ושווי השוק שלה כיום עומד על כ-650 מיליון שקלים. על פי החברה, "הרכישה היא חלק מהאסטרטגיה של חילן בשנים האחרונות להרחבת תחומי פעילותה באמצעות רכישות ומיזוגים. בשנים האחרונות רכשה חילן חברות בישראל בסכום כולל של כ-100 מיליון שקלים. כחלק מהאסטרטגיה, פעילויות אלה נשארו עצמאיות בהתנהלותן השוטפת". כך יהיה, כאמור, גם במקרה של נס.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אברהם

    מציע לכל עובדי נס לחפש מהר מקום עבודה לפני שיקבלו מכתבי פיטורין וללקוחות - נס חברה ללא עתיד גם בחסות חילן , כי פשוט לא נותר ממנה כלום

  2. יעל

    "במהלך תקופה זו הוביל אפעל תוכנית ארגון מחדש, שהחזירה את החברה למיקוד עסקי ולפסי רווחיות", כמובן לאחר פיטור 20 מנהלים וקיצוץ של 4 ימי חופשה לכלל עובדי החברה. בבקשה לא לפרסם את האיגרת כלשונה, אלא לעשות גם בעיתונות.

אירועים קרובים