דרמה בנס: עופר שגב, מנכ"ל ונשיא נס ישראל – פוטר; שחר אפעל יחליפו

אנשי קרן ההשקעות CVCI, בעלי חברת נס, הגיעו לישראל באחרונה והראו לשגב ובכירים נוספים את הדרך החוצה לאור תוצאות מאכזבות מבחינתם ● עתידו כמנכ"ל נס הגלובלית לוט בערפל ● גורם המעורה בשוק המקומי: "הם ציפו כי נס תייצר ערך - וזה לא קרה"

ימים לא פשוטים עוברים על נס טכנולוגיות: חצי שנה לאחר שאפי קוטק, נשיא נס ישראל, פרש מתפקידו – פוטר היום (ד') עופר שגב, מנכ"ל ונשיא נס ישראל, המכהן גם בתפקיד מנכ"ל החברה העולמית מאפריל 2012. עתידו כמנכ"ל נס הגלובלית לוט בערפל. את מקומו של שגב יתפוס שחר אפעל, לשעבר נשיא נס ישראל.

ביוני 2011 רכשה CVCI (ר"ת Citi Venture Capital International), קרן השקעות פרטית גלובלית מקבוצת סיטי (Citi), את נס טכנולוגיות תמורת כ-307 מליון דולר. לאנשים ומחשבים נודע כי השבוע הגיעו ארצה אנשי CVCI, ולצד עזיבת שגב צפויים לעזוב את הנהלת נס בכירים נוספים, שזוהו עמו. הבעלים מקווים למציאת משקיעים נוספים למכירת פעילות החברה בשוק הישראלי, כאשר הפעילות בחו"ל תנוהל בנפרד.

גורם המעורה בשוק שירותי ה-IT המקומי אמר לאנשים ומחשבים, כי "כאשר קרן השקעות פרטית רוכשת חברה, היא עושה עליה פעולות השבחה, תוך ציפייה למכור את הנרכשת במחיר כפול לכל הפחות – עד משולש – מהמחיר בו היא נרכשה. אנשי CVCI ציפו כי נס תייצר ערך – וזה לא קרה". לדבריו, "בעוד ששוק ה-IT רשם צמיחה של אחוזים בודדים בשנים האחרונות, הרי שנס ספגה קיטון של אחוזים בודדים באותם השנים. העובדה ששולי הרווח שלה הצטמצמו, הביאה עוד יותר לכך שהיא לא יכלה לצמוח".

בדצמבר 2009, אפעל, סגן נשיא נס העולמית לפיתוח גלובלי ונשיא NessPRO, סיים את תפקידו ופרש מהחברה לאחר עשר שנות עבודה. אפעל, ששימש בין היתר גם כנשיא נס ישראל, הוא אחרון המנהלים שנמנה עם דור המייסדים של החברה. אפעל הגיע לנס מאייפקס, שנרכשה על ידי נס בראשית ימיה. מאז, מילא שורה של תפקידים בכירים, וזוהה מאוד עם החברה ותהליכי צמיחתה בישראל. בין השאר, ניהל את קבוצת ה-ING של נס, היה אחראי על פעילות התשתיות של החברה וניהל את קבוצת השירותים. בין יתר תפקידיו, היה אמון אפעל גם על הקמת פעילות מיקור-החוץ של נס, במסגרתה גויסו אנשי מקצוע רבים מהמתחרה, יבמ (IBM).

שחר אפעל, מנכ"ל נס הנכנס. צילום ארכיון: קובי קנטורעם הקמתה של נס ישראל, ב-2005, מונה אפעל לנשיאה – תפקיד בו שימש עד 2008. במסגרת תפקידו זה, ניהל אפעל את המו"מ הממושך עם סאפ (SAP), בעקבות החלטתה לפתוח סניף ישיר בישראל, עם מו"מ שהסתיים במכירת הפעילות ביותר ממאה מיליון שקלים.

לאחר עזיבתו את נס אפעל פנה ליזמות ועסק במספר תחומים. אחד מהם היה רשתות חברתיות על בסיס גיאוגרפי – מיזם myhood של דוד שוראקי, שפרש בעצמו מנס. תחום נוסף היה בפיתוח פתרונות לפלטפורמה הסלולרית של גוגל (Google), יחד עם צביקה בן פורת, לשעבר ה-CTO של נס. כיום יש לאפעל חברת השקעות QuantumWave, שטיפלה בין השאר במכירת וראסיטי ואחרות.

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים