החשכ"ל אישר הקצאת 12 מיליון שקלים נוספים לפרויקט נט-המשפט; ישמשו לתחזוקה וליועצים

הכספים מיועדים לספקיות שמנהלות את הפרויקט - נס טכנולוגיות, טלדור ויבמ גלובל סרוויסס ● כמיליון שקלים מתוך ה-12 ישולמו ליועצי הפרויקט: ירדן הירדני, חיים גונן, דודי שוימר, לבנה ליטני ואתי אקרלינג ● הנהלת בתי המשפט מאשרת הפרטים: הפרויקט מתקדם בקצב מהיר, בהצלחה רבה ולשביעות רצוננו. בשנה הבאה נצא למכרז על תחזוקה שוטפת של הפרויקט

פרויקט מיחשוב הליכי העבודה במערכת המשפט בישראל – נט-המשפט – ממשיך לשאוב כספים מקופת המדינה. לאנשים ומחשבים נודע, כי החשב הכללי, שוקי אורן, מתוקף תפקידו כיו"ר ועדת הפטור ממכרזים, אישר את המשך הפטור ממכרז לחברות שמבצעות את הפרויקט – נס טכנולוגיות, טלדור ויבמ גלובל סרוויסס (IBM Global Services) – עד סוף 2009, והקצה לטובת הפרויקט 12 מיליון שקלים נוספים, שיממנו את המשך התחזוקה השוטפת של המערכות ושכירת שירותי ייעוץ.

בהחלטה שפורסמה נאמר, כי בקשת הכספים היא עבור המשך התקשרות עם ספקיות נט-המשפט. "בהמשך להמלצת ועדת ענ"א העליונה, מיום ה-20 באפריל 2009, מבוקש אישור לפטור ממכרזים עבור ספקיות נט-המשפט עד סוף שנת 2009". בהחלטת מינהל הרכש מצוינים גם שמותיהם של חמשת היועצים שעובדים בפרויקט: ירדן ירדני, חיים גונן, דודי שוימר, לבנה ליטני ואתי אקרלינג. מבדיקה נוספת שערך אנשים ומחשבים, עולה, כי שכרם הכולל של חמשת יועצים אלו נאמד כמיליון שקלים לתקופה של חצי שנה, והם חלק מתוך ה-12 מיליון שאושרו.

פרויקט נט-המשפט החל לפני יותר מעשר שנים, כפרויקט במ"ה. הזוכה במכרז אז היתה EDS ישראל, אולם בשלב מסוים הועבר הפרויקט ללא מכרז לנס, טלדור ויבמ. מאז התחלתו הושקעו בו כ-230 מיליון שקלים. בפברואר אשתקד אישר החשב הכללי סכום של 90 מיליון שקלים לספקיות, שנומק בכך שהוא מיועד לשינויים ושיפורים שנעשו במערכת במהלך השנים, ונזקף לזכות התקציב הכולל של הפרויקט, שנאמד בכמה מאות מיליוני שקלים.

לאנשים ומחשבים נודע עוד, כי הבקשה המקורית שהוגשה לוועדת הפטור ממכרזים על ידי הנהלת בתי המשפט, עמדה על סכום כ-36 מיליון שקלים, לתקופה שבין ה-1 ביולי 2009 ועד אוקטובר 2010. במסמך שהגיע לידי אנשים ומחשבים מופיע פירוט ונימוק לכספים אלו. כך, למשל, עבור תפעול ותחזוקה דורשות הספקיות כ-20 מיליון שקלים, עבור שיפורים – כ-10 מיליון נוספים, ובעבור שכרם של היועצים, כ-2 מיליון שקלים. סכומים נוספים – בגין התחשבנות קודמת ותוספת בגין תפעול ותחזוקת מערכת ההוצאה לפועל, שכזכור הופרדה ממערכת בתי המשפט.

תגובת הנהלת בתי המשפט

דוברת מערכת בתי המשפט, עו"ד איילת פילו, אישרה את הפרטים ומסרה את התגובה הבאה: "פרויקט מחשוב בתי המשפט (נט-המשפט) מתנהל בפטור ממכרז פומבי. עם סיום תקופת הפטור, פנתה הנהלת בתי המשפט לחשב הכללי במשרד האוצר להאריך את תקופת הפטור עד לסוף השנה. החשב הכללי אישר את הבקשה. הסכומים המשתלמים לחברות הם בגין תפעול ותחזוקת המתקנים ובגין ביצוע שינויים ושיפורים במערכת. פיתוח המערכת הושלם זה מכבר ולא משולמים כיום תשלומים בגין פיתוח (למעט שו"שים). כמו כן, משולם במסגרת הפטור שכרם של חמישה יועצי מיחשוב, המשמשים בתפקידי ליבה בפרויקט. במקביל מתנהל דיון בפני ועדת ענ"א לצורך גיבוש המלצות בדבר אופן המשך ההתקשרות עם החברות עד לסוף הפרויקט".

גורם בהנהלת בתי המשפט ביקש להוסיף, כי מעבר לעובדה שאכן הפרויקט נמשך שנים רבים, הוא מתקדם בקצב משביע רצון וצובר הצלחה רבה בבתי המשפט השונים. אותו גורם הסכים, כי שכר היועצים הוא גבוה יחסית, אולם תואם לתעריפי החשב הכללי. "אותם יועצים הם עובדי הנהלת בתי המשפט. הם ותיקים ומקצוענים", קבע אותו גורם.

על פי הפרסומים באתר הנהלת בתי המשפט, הפרויקט כבר מוטמע ב-21 בתי משפט בישראל. אחד השיאים שלו צפוי להיות בתחילת החודש הבא, כאשר מערכת נט-המשפט תוטמע בבית המשפט השלום בתל אביב, בטקס חגיגי שצפוי להיערך שם.

במשרד האוצר הפנו את השאלות בנושא להנהלת בתי המשפט, מאחר ואין הם צד בפרויקט, אלא גורם מאשר בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים