אמזון שומרת על מעמדה המוביל בעולם מיחשוב הענן

לצד אמזון, בירבוע הקסם הימני העליון של חברת המחקר נמצאת רק מיקרוסופט ● גרטנר מעריכה כי לאמזון יש יכולות מיחשוב גדולות פי חמישה מאשר לכל שאר 14 החברות האחרות הנסקרות בדו"ח

פלטפורמת מיחשוב הענן של אמזון (AWS, ר"ת Amazon Web Services), מובילה את תחום תשתיות מישוב כשירות, IaaS, כך על פי דו"ח חדש של גרטנר (Gartner).

חברת המחקר דירגה את שירותי מיחשוב הענן של אמזון, כמובילה בדו"ח ריבוע הקסם שלה לתשתית כשירות, זו השנה השלישית ברציפות.

ריבוע הקסם של גרטנר ממקם חברות על בסיס יכולת הביצוע והחזון שלהם. הדו"ח של גרטנר מנתח בפירוט מערך של ספקים בעלי היצע עשיר במיפוי של ריבוע המכיל ארבעה רביעים, שבו החברות נמדדות בשני היבטים מרכזיים: יכולת ביצוע, משמע איכות ויעילות של תהליכים, שיטות ומערכות של עבודה; וחזון, משמע אסטרטגיית החברה לטווח בינוני וארוך להבטחת קיימות וצמיחה עתידית.

על פי חברת המחקר, "AWS היא ספקית שירות ממוקד ענן עם חזון ממוקד של מיכון ברמה גבוהה, יכולות IT יעילות וחסכוניות, המסופקות באופן גמיש, על פי דרישה". גרטנר מעריכה כי לאמזון יש יכולות מיחשוב גדולות פי חמישה מאשר לכל שאר 14 החברות האחרות הנסקרות בדו"ח – יחד. אנליסטים ציטטו מחקרים שונים, שלא נכתבו בדו"ח זה, לפיהם נתח השוק של אמזון במיחשוב ענן ציבורי עומד על 83%.

רק חברה נוספת אחת ממוקדם ברביע הקסם של חברת המחקר – מיקרוסופט (Microsoft), וגם היא רחוקה מאמזון. על אז'ור (Azure), הענן של הענקית מרדמונד, נכתב כי "זהו ענן אידיאלי עבור ארגונים שה-IT שלהם ממוקד מיקרוסופט, אבל היתרון הגדול ביותר שלו על פני AWS הוא היכול לפעול בצורה משולבת והדדית בין הענן הציבורי ובין מוצרי התוכנה ברישוי שלה, כגון Windows Server, Systems Center, Hyper-V ו-Active Directory, שהם הרכיבים שניתן להשתמש בהם כדי לבנות ענן מיחשוב פרטי שיושב באופן מוגן בתוך החברה". על פי חברת המחקר, "המותג של מיקרוסופט, קשרי הלקוחות שלה, השקעות עמוקות בהנדסה ומפת הדרכים האגרסיבית – כל אלה אפשרו לה להגיע במהירות למעמד של ספק IaaS אסטרטגי".

ברביע הימני התחתון, של חברות בעלות חזון, דירגה גרטנר את CenturyLink, CSC, יבמ (IBM) עם פלטפורמת SoftLayer, וריזון (Verizon) וגוגל (Google).

בריבוע השמאלי התחתון, של מה שמכנה חברת המחקר "שחקניות נישה", ממוקמות, בין השאר, Rackspace, VMware,
Dimension Data, Joyent, Fujitsu, GoGrid ו-HP.

יצויין כי לידיה לאונג, אנליסטית בחברת המחקר ואחת ממחברות הדו"ח האמור, צייצה בטוויטר (Twitter) כי "מבחינה ויזואלית, ריבוע הקסם הזה מוזר מאוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים