צעד קטן לנהג, צעד גדול לגוגל: הציגה רכב שנוסע בעצמו

700 אלף שעות עבודה לקח לגוגל עד שהציגה אמש (ג') רכב ללא נהג ● סרגיי ברין, מנכ"ל גוגל, מבטיח שהחברה עובדת בימים אלה על הבטיחות של הרכב ● עם זאת, עד שהמכונית תצא נצטרך לקחת אוויר: זה יקרה רק בסביבות 2020

לאחר זמן רב של ספקולציות חשפה אמש (ג') גוגל (Google) רכב ללא נהג. מדובר במכונית דו מושבית שנעדרת עצמים רבים שאנחנו מכירים מעולם הרכב, כמו: הגה, דוושת דלק ואפילו אין בה דוושת בלימה.

אב הטיפוס הוצג על ידי מנכ"ל החברה, סרגיי ברין, במהלך ראיון שהתנהל על הבמה בוועידת Code, המתקיימת בפאלו ורדס שבקליפורניה. הדגם שהוצג מתבסס על חיישנים מובנים ומערכות תוכנה, שמתמרנות את הרכב ונוהגות אותו.

אני והסבתא ישבנו בצוותא - ולא היינו צריכים לנהוג. מתוך הסרטון

לדברי ברין, מטרת הפרויקט היא שבתוך כמה שנים, המכוניות ללא נהג יהיו בטוחות בצורה משמעותית ממכוניות הנהוגות בידי אנשים. לטענתו, במהלך הפרויקט לא התרחשו שום תאונות תוך כדי הבדיקות. יחד עם זאת, המכוניות נוסעות במהירות של כ-40 קמ"ש בלבד, מה שמאפשר להן זמן תגובה ארוך יותר למכשולים.

פרויקט "רכב ללא נהג" השאפתני של גוגל החל ב-2009, וצבר מאז כבר יותר מ-700 אלף שעות עבודה. החברה צופה שהמכוניות יגיעו לשווקים בין 2017 ל-2020.

בחודשים האחרונים הציגו חברי פרויקט הפיתוח של המכונית ללא נהג בגוגל גם את השיפורים וההתקדמות במערכות שלה: כיצד היא מגיבה לחפצים לא צפויים, לרוכבי אופניים שמאותתים כי הם רוצים לחצות את נתיב הנסיעה, לחצייה של מסילת רכבת או למכונית חונה שבולטת לתוך נתיב הנסיעה.

צוות הפיתוח של גוגל אף הציג בתחילת החודש עד כמה תלויה המכונית החדשה במפה טופוגרפית שמאפשרת לה "לחוש" את הדרך בזכות שילוב של גובה התמרורים, מיקומי תמרורי העצור ומעברי החצייה, גובה המדרכות, רוחב הנתיבים וזיהוי הסימון בין הנתיבים – החל בקו לבן מקווקו ועד קו צהוב כפול.

חשוב לזכור כי חזון הרכב ללא נהג הוא אמנם חלום של גוגל, אך היא אינה היחידה שעוסקת בתחום. ניסן (Nisan), ג'נרל מוטורס (General Motors) ופורד (Ford) צפויות להשיק מכוניות דומות עד 2020. פורד, כמו גוגל, אף חשפה מכונית ללא נהג משלה. איזו חברה תשיג את האחרות במרוץ ליציאה לכביש של המכונית הראשונה ללא נהג? ימים, או כבישים, יגידו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים