הרשויות באיטליה יבדקו: האם המשחקים החינמיים באמת כאלה

האיטלקים יבררו האם משחקים שמוצעים ללא תשלום אינם אלא מלכודת שתחייב את המשחק לשלם מעבר לשלב מסוים, ועד כמה החברות נותנות לכך יד

האם המשחקים שמוצעים להורדה בחינם בחנויות האפליקציות הם אכן חינמיים, או שמדובר במלכודות? זה בדיוק מה שמתכוונת לבדוק בקרוב רשות ההגבלים העסקיים האיטלקית. הרשות הכריזה שהיא מתכוונת לבדוק האם יש כאן התנהגות מסחרית לא הוגנת מצד החברות.

על הכוונת נמצאות חנויות האפליקציות של גוגל (Google), אפל (Apple) ואמזון (Amazon), וכן מפיצת המשחקים Gameloft – אחת הגדולות והבולטות ביותר בתחומה, לפחות בסביבת האנדרואיד (Android).

האיטלקים מעוניינים לגלות עד כמה הוגנים המשחקים שמוצעים להורדה בחינם, האם ניתן לשחק במשחק ללא תשלום מההתחלה ועד הסוף או שמדובר במלכודת שמאלצת את המשחק לרכוש פריטים תמורת תשלום.

רוב המשחקים נוקטים כיום בשיטה של רכישה לצורך "הקלה" על ההתקדמות, לפחות על הנייר: יש אמנם סיכוי לעבור שלבים אם לא רוכשים שדרוגים, אולם רכישתם מקילה על כך. שיטה אחרת היא להגביל את ההשתתפות במשחק בצריכת אנרגיה וכשזו אוזלת, יש לחכות עד שהיא תתמלא מחדש. כדי להמשיך לשחק מייד, אפשר לבצע רכישה של אנרגיה בחנות.

עם זאת, יש לא מעט משחקים שמציעים בחינם רק את גרסת הדמו – ולא מציינים זאת, או משחקים שמעניקים למשלמים יכולות משחק מתקדמות יותר למשך זמן מה ואחר כך מפסיקות אותן, עד שהמשחק משלם שוב. הרשויות האיטלקיות מעוניינות לבדוק מה ההיקף של התופעה ועד כמה בעלות החנויות מודעות לכך ונותנות לכך יד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים