בגוגל מקווים לשכנע את הציבור שהמכוניות האוטונומיות בטוחות

הטכנולוגיה צפויה להבשיל רק בעוד מספר שנים, אך בחברה כבר ביצעו נסיעות מבחן למספר עיתונאים במטה גוגל שבמאונטיין וויו, קליפורניה

הטכנולוגיה של המכוניות האוטונומיות שמפתחת גוגל (Google) תבשיל ככל הנראה רק בעוד מספר שנים, אך בחברה מנסים כבר עתה להרגיל את הציבור למחשבה על מכוניות שנוהגות בעצמן. לשם כך ארגנה גוגל אתמול (ג') לכמה עשרות עיתונאים "נסיעות מבחן" בנות כחצי שעה בצי של מכוניות אוטונומיות במאונטיין וויו שבקליפורניה.

המכוניות ניווטו בכוחות עצמן ברחובות העיר, בין הולכי רגל ורוכבי אופניים ותוך ציות מלא לכל התמרורים. ההדגמה, שנערכה לאחר תדרוך שערכו המהנדסים שמופקדים על הפרויקט, הייתה החשיפה המשמעותית ביותר עד כה של הטכנולוגיה, שפיתוחה החל לפני כחמש שנים בחטיבה X הסודית של גוגל.

"הציבור צריך להבין שמכונית שנוהגת בעצמה אינה משהו שצריך לחשוש ממנו, אלא משהו שכדאי לאמץ", אמר רון מדפורד, בכיר לשעבר במינהל לבטיחות בדרכים של ארצות הברית אשר מכהן כיום כמנהל בטיחות בפרויקט המכונית האוטונומית של גוגל. "אנו מקבלים תגובות מרשימות ביותר מאנשים שמתנסים בכך".

לאחר שהסתיים התדרוך במוזיאון לתולדות המיחשוב, בו הסבירו אנשי גוגל על הטכנולוגיה, יצאו המכוניות האוטונומיות – רכבי פנאי היברידיים מדגם RX 450h של לקסוס – לרחובות העיר. העוברים והשבים התקשו להחמיץ אותם, בעיקר בשל חיישן הלייזר הענק המותקן על הגג וסורק את הדרך ליצירת תמונה מלאה של 360 מעלות. מבחינתה של גוגל, למראה הבולט חשיבות רבה – שכן בכל הקשור למכוניות אוטונומיות, הפיתוח של מודעות ציבורית חשוב לא פחות מהפיתוח הטכנולוגי.

שני עובדי גוגל שישבו במושב הקדמי ציינו כי נהגים שמזהים את המכונית האוטונומית מאחוריהם מבצעים לא אחת בלימת חירום, בניסיון לבדוק את יכולת התגובה שלה. במקרים אחרים מסמנים הנהגים שהמכונית חולפת לצידם ל-"נהג" שלה להוציא את ידיו מהחלון, כדי להוכיח שהמכונית אכן מסוגלת לנהוג בעצמה. "אנחנו רק מחייכים אליהם" אמר אחד מאנשי גוגל שישבו עמנו במכונית.

מבחינת היושבים מאחור, הנסיעה במכונית האוטונומית אינה שונה בהרבה מנסיעה במונית רגילה. מהירות הנסיעה, מרחק הביטחון הנשמר מהרכב שמלפנים וההתנהגות של המכונית דומים לאלו של נהג אנושי. עם זאת, בחלק מהמקרים מעברי נתיב בוצעו בצורה חדה מדי, ובמקרים אחרים המכונית האטה מול רמזור ירוק, עד שהחיישנים קלטו כי אכן האור ירוק. לכל אורך הנסיעה, ה-"נהג" האנושי לא התערב – מלבד ביציאה מהחניון ובכניסה אליו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים