מיקו היפונן, גורו אבטחה: "אי אפשר להאשים את אדוארד סנואודן בכך שענני ארצות הברית נראים פרוצים"

"ייתכן והחשיפה לפיה תעשיית ההיי-טק האמריקנית הייתה או טיפשה שבויה וחסרת דעת, או תחת מעקב - הייתה בעלת השפעה מזיקה על תעשיית הענן בארצות הברית", אמר היפונן, מנהל מחקר ראשי ב-F-Secure

ההאשמות לפיהן ההדלפות של אדוארד סנואודן, לשעבר עובד הסוכנות לביטחון לאומית,ה-NSA, פגעו בתעשיית הטכנולוגיה בארה"ב, אינן נכונות, כך אמר מיקו היפונן, גורו האבטחה.

היפונן, מנהל מחקר ראשי ב-F-Secure, דיבר בכנס אבטחה שנערך השבוע באירופה. הוא אמר כי "ייתכן והחשיפה לפיה תעשיית ההיי-טק האמריקנית הייתה או טיפשה שבויה וחסרת דעת, או תחת מעקב – הייתה בעלת השפעה מזיקה על תעשיית הענן בארה"ב. אבל להאשים בכך את סנואודן היא שגיאה השווה בחומרתה להאשמה את אל גור באחריות להתחממות כדור הארץ".

הפעולה של סנואודן היא הדליפה הגדולה ביותר של מידע סודי ביותר שנחשף אי פעם בהיסטוריה. "המידע הסודי ביותר כמעט אף פעם לא דולף – ולכן ההדלפות של סנואודן היו יוצאות דופן", אמר.

היפונן אמר כי בעוד שהוא רוצה להאמין שסנואודן היה גיבור לא אנוכי, הרי שתיזמון ההדלפות הטריד אותו. כך, אמר, ההדלפות הראשוניות היו ב-5 ביוני 2013, יומיים לפני שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, היה אמור להיפגש עם עמיתו הסיני, כדי לדון עימו בנושאי סייבר וריגול. "העיתוי היה יכול להיות צירוף מקרים", אמר, "אבל בכל מקרה הוא לא 'בא בזמן טוב' לארה"ב".

היפונן, הידוע בביקורתו החריפה על ה-NSA, אמר כי "ציר הזמן של ההדלפות מפריע לי". ובכל מקרה, סיים, "השפעת ההדלפות לא הייתה רבה, למרות המחאות מצד מדינות והשוק האירופי. אירופה ממשיכה להשתמש בשירותים טכנולוגיים של חברות בארה"ב, דוגמת מיקרוסופט (Microsoft) וגוגל (Google) – גם לאחר חשיפות סנואודן, בעיקר בגלל שאין לה ברירה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים