צוות של הבית הלבן יגיש השבוע דו"ח בנושא השמירה על הפרטיות באינטרנט

הצוות לא צפוי להגיש נוסח של הצעת חוק בעניין, אלא יסתפק בשורה של רעיונות שאמורים לעודד את החברות הגדולות להגן על הפרטיות של הצרכנים, וכן רשימה של נושאים שמחייבים בדיקה נוספת

בתום בדיקה שנמשכה 90 ימים אמור להגיש השבוע צוות שמינה הנשיא אובמה את המלצותיו לשיפור השמירה על הפרטיות של צרכנים באינטרנט. אולם, נראה כי הצוות שבדק את הסוגיה של שימוש ב-Big Data על ידי תאגידים, לא יגיש נוסח של הצעת חוק בעניין, אלא יסתפק בשורה של רעיונות שאמורים לעודד את החברות הגדולות להגן על הפרטיות של הצרכנים, וכן רשימה של נושאים שמחייבים בדיקה נוספת.

בממשל אובמה מעדיפים להתקדם בזהירות בתחום זה, כדי למנוע טרוניות נוספות מצד חברות היי-טק, לאחר החשיפות של אדוארד סנואודן ביחס למעקב של NSA. בראש צוות הבדיקה עמד ג'ון פודסטה, יועץ בכיר לנשיא ברק אובמה, שכבר הבהיר כי הוא חושש שייעשה בטכנולוגיה שימוש שיאפשר להפלות אנשים בתחומים של דיור, אשראי, משרות, בריאות וחינוך.

עוד הבהיר פודסטה כי הצוות ערך בדיקה כללית בלבד, ולא ניסה לגבש מדיניות מחייבת. "מגזר ההיי-טק הוא הפנינה שבכתר הצמיחה הכלכלית של ארצות הברית כיום. על הממשל להיזהר שלא לפגוע בתעשייה", אמר דיק או'בריאן, מנהל קשרי ממשל באיגוד האמריקני של סוכנויות הפרסום, אשר השתתף בישיבה שערך פודסטה בבית הלבן בחודש מרס עם ראשי ענף הפרסום.

ובכל זאת, על פודסטה לגבש המלצות מעשיות, אחרת הוא עלול לספוג ביקורת על "דוח חלבי מדי" אמר מקס אוורט, יועץ לאבטחה מקוונת וניהול סיכונים, אשר כיהן בעבר כמנהל מיחשוב ראשי בממשל של הנשיא ג'ורג' וו. בוש. "הוא לא חייב להגיב מסקנות סופיות, אבל עליו להתוות כיוון להתקדמות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים